ik sta op het punt een forester turbo aan te schaffen, wil hier in g3 laten bouwen.
weet iemand of het samen werkt turbo en g3 en of word het probleem!!!
ontvang graag info hier over
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat gaat uitstekend!
Alleen niet iederen kan het en/of wil het uitvoeren.
In Nederland wordt er door de importeur en dus dealers vreselijk moeilijk om gedaan maar diezelfde Subaru's welke volgend de importeur niet op gas/lpg kunnen rijden in Duitsland/Polen en Italie vrolijk rond op LPG/CNG of hoe het daar ook heet.
Let wel: Voor een nieuwe auto kun je wel met garantie issue's komen te zitten! Voor een oudere zou ik de gok rustig nemen en heb dat ook gedaan met een type welke (ook) niet geschikt zou zijn.
Ik heb bijvoorbeeld na contacten met een duitse officiele Subaru dealer en LPG inbouw station besloten om mijn H6-3.0 om te laten bouwen naar LPG (in Nederland) waarbij iedere Nederlandse dealer beweerde dat dit niet kan en als het technisch kan dan zou het blok er snel mee stoppen...
Ik ben inmiddels 40.000 km verder en geen enkel probleem, zelfs het vermogens verlies is nihil (op de teller haalt mijn H6 235 km/u op benzine op LPG is dit 225 km/u m.a.w. volstrekt belachelijke waardes en daar merk je dus vrijwel nooit iets van) ook heb ik nog geen kleppen hoeven stellen, terwijl ik dit wel verwacht had rond de 30.000 km.
Het bedrijf wat dit gedaan heeft zet ook turbo's over op LPG, vandaar dat ik weet dat dit technisch geen probleem is.
Note: Monteer altijd een Flash lube setje! anders moet je wel snel en veel kleppen stellen
G3 gaat vaak op een soort type goedkeuring m.b.t. de auto maar tegenwoordig ook zonder type goedkeuring op de auto maar als een soort type goedkeuring op de LPG installatie.
succes
Harold
Hallo Jeuring.
Dat deze autos op gas kunnen wil ik best geloven, kort door de bocht kan elke auto op gas lopen.
Maar enige kanttekeningen zijn wel op zijn plaats.
Het feit dat het afgeraden word door de dealer/importeur zit ook vaak in het feit dat deze autos een zwaar leven hebben.
Grote paardetrailers erachter en dito caravans, kortom gebruiksvoorwerpen.
En daar zit hem nou net de kneep, een gasinstallatie i.c.m een turbo waardoor de boel al flink opgestookt word en dan ook nog een flinke aanhanger.
Ik kan je zeggen, daar helpt flash-lube niet meer aan.
Dan krijgt de boel zo op zijn donder dat het geheid fout gaat.
het word op benzine al behoorlijk belast i.c.m de turbo.
Lpg levert nou eenmaal minder energie in vergelijk met benzine, dus wat ga je doen,flink trappen om de gang erin te krijgen en te houden en dat is nou net iets waar een auto op lpg een hekel aan heeft.
Waar koop je immers een four wheel drive met dit vermogen voor.
En alle verhalen ten spijt wat betreft gasinjectie en dergelijke verhalen, het word gewoon keiheet.
Een gasinbouwer zegt, och meneer flash-lube erop en geen centje pijn, maar vertel dan ook aan de gasinbouwer dat je er zware caravans en karren mee gaat trekken.
Dan word het een ander verhaal.
17 jaar
Dag Primera,
Ik geloof je direct als je stelt dat er uitzonderingen zijn en heb ik slechts geantwoord op de gestelde vraag door Kramers en daar komt geen aanhanger in voor.
Toch weet ik van meerdere Turbo's dat ook deze prima draaien op LPG, zonder problemen!
Overigens heb ik zo mijn twijfels gekregen bij wat importeurs en dealers zeggen (zie mijn H6 verhaal) ik denk nl dat die ten eerste alle maar dan ook alle eventuele aansprakelijkheid willen vermijden en ten 2e heb ik zo af en toe mijn twijfels over de kunde en kennis aldaar (deze mening is NIET merk en garage specifiek!!) alhoewel er uitzonderingen zijn natuurlijk.
Maar als in Nederland wordt beweerd dat iets absoluut niet kan en in Duitsland beweren ze het omgekeerde, dan is er in elk geval iemand die het verkeerd begrepen heeft.
ik zal in het midden laten wie je moet geloven :-)
Ik heb de duitsers geloofd en dat heeft zich inmiddels bewezen in mijn H6-3.0
Overigens ben ik het nog niet eens met een gedeelte van de stelling:
Lpg levert nou eenmaal minder energie in vergelijk met benzine, dus wat ga je doen, flink trappen om de gang erin te krijgen en te houden.
daar merk je bij goede systemen helemaal niets van! Althans niet in mijn laatste 3 subaru's (1 legacy, 1 forester, 1 outback) welke ik de laatste 5 jaar heb gehad (in de 1e twee heb ik +/- 150.000km per stuk gereden alvorens ik de volgende kocht met minimaal al 150.000 km op de teller om hen weer weg te doen met 150.000 km meer) in de 1e 2 zat een Vaille systeem en nu in de 3e een Zavoli.
Gr.
Harold
17 jaar
Ik rij zelf een primers op lpg van vialle.
Met injectoren, maar toch merk ik nog iets verschil in trekkracht met benzine.
Overigens een perfecte installatie.
17 jaar
zelf rijdt ik een wrx van bj 2001 op gas met ca. 260 pk.
hierin zit een landi installatie.
de auto loopt voor 99 % goed op gas (boven de 6500 toeren komt ie wat te kort)
als je een goed bedrijf wilt hebben die er ook goed nakijken en goed afstellen dan kan ik R&R te geulle adviseren.
misschien niet naast de deur maar zeker de moeite waard tegen een goede prijs.
succes
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar