Subaru Forester: Inhouden en horten-stoten warme motor gedurende een paar minuten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 turbo

Al enige tijd zo nu en dan last van inhouden en horten en stoten bij een warme motor. Dit duurt enige tijd (soms enkele minuten) en rijdt daarna weer normaal. Het komt voor bij rijden op snelweg met constante snelheid. Overschakelen van Gas naar Benzine en vice versa maakt niet uit. Het inhouden en horten-stoten blijft dan aanhouden.
Er gaan geen "lampjes" branden en er worden ook geen fouten opgeslagen in motormanagement.
Een jaar geleden ook een tijdje gehad dat de motor vlak na het starten koude motor er geen vermogen was. Met optrekken sloeg deze telkens af. Wachtte je even en startte je opnieuw dan liep de motor weer normaal. Hier heb ik nu geen last meer van.

De LPG installatie is er met 145000 km ingezet en voorzien van klepsmeersysteem van Prins. Stand is nu 218.000. Tussen door zijn de kleppen nog gesteld. Dat is nu zo'n 40.000 km geleden.
Auto heeft normaal gesproken voldoende vermogen en accelereert aan één stuk door zonder hikken enzo.

Voordat ik bobine, nokkensensor oid ga laten vervangen zoek ik een oplossingsrichting. Wellicht heeft iemand er ervaring mee of weet ervan.
Wie kan mij op weg helpen?

Eric.str

Geplaatst door Eric.str (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Forester? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ferluci (0), 8 jaar geleden

klinkt als bougiekabels en/of bougies. mogelijk deze als eerste even checken, is het goedkoopst.

Eric.str (0), 8 jaar geleden

Ik heb ondertussen ook de garage die het onderhoud verzorgt gesproken. Deze kiest voor dezelfde oplossingsrichting. Nu zitten er geen originele bougiekabels in. Die gaan we eerst vervangen door originele. Wellicht gaat dit helpen. Zo niet dan verder totdat het verbeterd.
Zodra dit is gebeurd laat ik weten of dit afdoende is.

Eric.str (0), 8 jaar geleden

De bougiekabels zijn nu vervangen door originele van Subaru en loopt weer als een "trein". Hij loopt nu mooier dan voorheen en het lijkt erop dat de klachten verholpen zijn.
Tip voor mede Subaru rijders : Laat altijd oiginele onderdelen monteren. Zeker wanneer dit motoronderdelen zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.