Subaru Jumbo-Mini: Inhouden(bij accelereren)

Bouwjaar: 1992

Ik heb een probleem met een mini jumbo M80kat.4cil.mot.EN08 31KW
De motor schokt/houd effe in bij accelereren.(carb.motor)
Storing lijkt op te weinig opbrengst van acceleratiepompje
Carburateur de en monteren en schoonmaken helpt niet.
Vlotterniveau is goed.
Na het nemen van een bocht is het probleem erger.
Als de motor goed warm is,is het probleem minder erg.
E.e.a is in prima staat 40.000km
Wie heeft de oplossing??

Groetjes Hub Hannemann

h.hannemann

Geplaatst door h.hannemann (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Mini Jumbo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

rene9519 (0) PRO, 18 jaar geleden

is de kabelboom (links boven) op een steuntje van de versnellingsbak niet doorgeschuurd,dit kwam veel voor.

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Bedankt voor de tip! Rene
is helaas niet het probleem ( gecontr. )
Ik heb het vermoede dat het echt brandstof is (te weinig bij acc )
als ik de choke trek is het probleem veel minder.
toch werkt de acc.sproeier goed,ook meteen bij de geringste smoorklep beweging.
Carb.heb ik ook al vervangen.
Geen verbetering.

Bedankt gr Hub Hannemann

Siem Bijman (140) PRO, 18 jaar geleden

Heb je de brandstofopbrengst gechecked? Misschien benzinefilter verstopt?

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee Siem heb ik wel aan gedacht !
Maar ben er van uitgegaan dat dit goed is omdat je het vlotterniveau kunt zien bij deze auto.
ga ik vern .je hoort van me!!

bedankt Hub Hannemann

janh5107 (0) PRO, 18 jaar geleden

vacuumdoosje ontsteking?
J.E

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Vacuumdoosje ontsteking is goed ! Jan E
bedankt voor de reactie

mvrgr Hub Hannemann

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Beste Siem Bijman.
ik heb het benz.filtertje vernieuwd !
Verder ben ik niet meer gekomen ( opbrengst.proefrit etc.)
tijdgebrek !!!

Ik laat nog van me horen . Bedankt Hub Hannemann

wittebiejee (0), 18 jaar geleden

contactpuntjes goed controleren

marcel1 (0) PRO, 18 jaar geleden

Probleem opgelost??

googledaddy (0), 17 jaar geleden

Onder het dashboard(tellers) zit een sensor die de bak aanstuurt,wil wel eens voorkomen dat vocht onder het raamrubber binnendringt en dat sensor vochtig wordt!Voorzichtig drogen met een haarfohn!kijk uit wel uit voor over verhitting anders smelt je bedrading,dit euvel komt ook vaak voor bij Subaru Justy!

HOCKEY (0), 17 jaar geleden

Hallo.

Het inhouden bij optrekken en dan vooral in de bocht is een benzine probleem.
Als je zeker weet dat de punten en ontsteking goed staan,dankan je de ontsteking iets aan de vroege kant zetten(tegen pingelen aan).
Daarna stel je aan de achterkant je toerental op 900-1000 toeren,en je co persentage op 2.5-3.
Je zegt zelf dat met het aantrekken van de choce het probleem minder is.
Doordat de gasklep iets verder open staat wordt er bij decelereren nog brandstof van de hoofdsproeier ontrokken.
Dit in combinatie met een rijker mengsel en iets vroegere ontsteking .
Het is namelijk zo dat als je door een linkse of rechtse bocht gaat de hoofdsproeier even wat minder brandstof krijgt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Mini Jumbo of stel zelf een nieuwe vraag.