Ik heb een probleem met een mini jumbo M80kat.4cil.mot.EN08 31KW
De motor schokt/houd effe in bij accelereren.(carb.motor)
Storing lijkt op te weinig opbrengst van acceleratiepompje
Carburateur de en monteren en schoonmaken helpt niet.
Vlotterniveau is goed.
Na het nemen van een bocht is het probleem erger.
Als de motor goed warm is,is het probleem minder erg.
E.e.a is in prima staat 40.000km
Wie heeft de oplossing??
Groetjes Hub Hannemann
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de kabelboom (links boven) op een steuntje van de versnellingsbak niet doorgeschuurd,dit kwam veel voor.
Bedankt voor de tip! Rene
is helaas niet het probleem ( gecontr. )
Ik heb het vermoede dat het echt brandstof is (te weinig bij acc )
als ik de choke trek is het probleem veel minder.
toch werkt de acc.sproeier goed,ook meteen bij de geringste smoorklep beweging.
Carb.heb ik ook al vervangen.
Geen verbetering.
Bedankt gr Hub Hannemann
Heb je de brandstofopbrengst gechecked? Misschien benzinefilter verstopt?
Nee Siem heb ik wel aan gedacht !
Maar ben er van uitgegaan dat dit goed is omdat je het vlotterniveau kunt zien bij deze auto.
ga ik vern .je hoort van me!!
bedankt Hub Hannemann
vacuumdoosje ontsteking?
J.E
Vacuumdoosje ontsteking is goed ! Jan E
bedankt voor de reactie
mvrgr Hub Hannemann
Beste Siem Bijman.
ik heb het benz.filtertje vernieuwd !
Verder ben ik niet meer gekomen ( opbrengst.proefrit etc.)
tijdgebrek !!!
Ik laat nog van me horen . Bedankt Hub Hannemann
contactpuntjes goed controleren
19 jaar
Probleem opgelost??
Onder het dashboard(tellers) zit een sensor die de bak aanstuurt,wil wel eens voorkomen dat vocht onder het raamrubber binnendringt en dat sensor vochtig wordt!Voorzichtig drogen met een haarfohn!kijk uit wel uit voor over verhitting anders smelt je bedrading,dit euvel komt ook vaak voor bij Subaru Justy!
18 jaar
Hallo.
Het inhouden bij optrekken en dan vooral in de bocht is een benzine probleem.
Als je zeker weet dat de punten en ontsteking goed staan,dankan je de ontsteking iets aan de vroege kant zetten(tegen pingelen aan).
Daarna stel je aan de achterkant je toerental op 900-1000 toeren,en je co persentage op 2.5-3.
Je zegt zelf dat met het aantrekken van de choce het probleem minder is.
Doordat de gasklep iets verder open staat wordt er bij decelereren nog brandstof van de hoofdsproeier ontrokken.
Dit in combinatie met een rijker mengsel en iets vroegere ontsteking .
Het is namelijk zo dat als je door een linkse of rechtse bocht gaat de hoofdsproeier even wat minder brandstof krijgt.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Mini Jumbo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar