close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Subaru Forester 1999: LPG inbouwen in turbomotor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: EJ20, Motorinhoud (cc): 1994, Vermogen (kw): 125

Beste mensen,
Ik kom er niet uit. Is deze motor nu wel of niet of minder geschikt om een LPG installatie in te bouwen?
Tijdje terug een Subarudealer gevraagd waar ik eentje op het oog had, die zei: "Kan niet." De LPG-inbouwer zei daarna: "kan wel." Ik ben toen maar verder gaan zoeken naar een exemplaar zonder turbo. Maar nu heb ik toch weer een turbo op het oog.
Een andere dealer gebeld, die zegt weer "kan wel." Op tijd kleppen stellen en niet te veel op de staart trappen, dan kan deze motor volgens hem prima LPG aan.
Graag jullie deskundige advies: Is het aan of af te raden om een LPG-installatie in een Forester 2.0 XT (170/125 pk/kw uit 1999) in te bouwen?

Geplaatst door

Treb (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan wel , maar is dit economisch en technisch qua leefdtijd nog wel interressant , installatie kost meer dan de auto waard is !

Dat het kan, dat weet ik. Het is in dit geval economisch zeker interessant. Tenzij het leidt tot dure reparaties (koppakkingen?).
De vraag is, of het technisch interessant is (turbodruk, hitte). Of dat je er bij deze motoren beter niet aan kan beginnen.

Treb 0

8 jaar

Er zullen eerder kleppen/klepzittingen sneuvelen dan de koppakkingen. Juist door de hoge verbrandingstemperatuur van LPG. Vandaar advies "niet te veel op zijn staart trappen". Meest bedoeld voor het rijden op hoge snelheden.(150-170) wat in Nl bijna niet voorkomt.

voyager 0

8 jaar

Bedankt, ik denk dat ik het er maar op waag. Bij LPG inbouwen laat ik meteen een klepsmeersysteem monteren. Zo'n Forester is geen scheurijzer, dus hij gaat het wel even volhouden denk ik...hoop ik. Hij heeft nu nog maar 70000 op de teller.

Treb 0

8 jaar

70.000 in 26 jaar.Ik zou de km-stand maar eens nagaan,tenzij er een andere motor in ingezet.
Ferry

ferdinand 60

8 jaar

Bedankt voor de tip

Treb 0

8 jaar

[quote=ferdinand]70.000 in 26 jaar.Ik zou de km-stand maar eens nagaan,tenzij er een andere motor in ingezet.
Ferry[/quote]

26 jaar..?
Trouwens, volgens de RDW is de KM stand logisch.

Hans4040 1240
badge vip badge

8 jaar

Sorry,17 jaar .Maar dan nog 4000 per jaar is wel heel erg weinig.
Ferry

ferdinand 60

8 jaar

Maakt niet uit, die kilometerstand is wel (juist :-)) goed. Topic wordt goed gevolgd zie ik.
Is er voor een Subaru een type of eventueel merk gasinstallatie die bij voorkeur wordt ingebouwd? Ik heb er nu één met een prins vsi, ooit een Renault Kangoo gehad, toen kwam ik juist weer op lpi van Vialle uit.
Ik vraag dit vooral om klepproblemen zoveel mogelijk te voorkomen.

Treb 0

8 jaar

de gasinbouwer die door de subarudealer wordt aangeraden adviseert een vogels vgi

Treb 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.