Als ik langzaam rijd, stoplicht of rotonde, gaat m'n "check engine" lampje branden en is het vermogen volledig weg. Op de snelweg nergens last van! Na uitlezen van de auto wil de garage beginnen met het inlaatspruitstuk cq de pakking ervan te vervangen i.v.m. aanzuigen valse lucht. Waarom zou ik bij stoplichten etc. last hebben van dit probleem en op de snelweg niet?? Waar kan nog meer de oorzaak gezocht worden?? Het is een Subaru E-wagon E12 SDX uit 1994.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstofdruk regelaar, zit op het injectordeel
[quote=stoutem]Na uitlezen van de auto wil de garage beginnen met het inlaatspruitstuk cq de pakking ervan te vervangen i.v.m. aanzuigen valse lucht. Waarom zou ik bij stoplichten etc. last hebben van dit probleem en op de snelweg niet??[/quote]
Simpel, ( voor een monteur dan ), op het moment dat je ge gaspedaal loshebt, krijg je een hogere onderdruk in het inlaatspruitstuk dan wanneer je het gaspedaal ingetrapt hebt. Om die reden is bij stationairloop je systeem gevoeliger voor valse lucht dan bij vol vermogen. ( dit geldt wel alleen voor een benzinewagen.)
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru E-Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar