Het toerental van mijn Forester loopt uiteen van 300 tot 1100 toeren. Het motormanagementsystem(mms) is continu bezig met het afregelen van het stationair toerental. Ook heb ik vermogen-verlies vooral tussen de 2000 en 3000 toeren (hij stottert dan voelbaar), en in de 5e versnelling pakt ie helemaal niet op in de lagere toeren. Zodra de Turbo erin komt (3200Toeren) lijkt er niks meer aan de hand. Een Subaru monteur heeft hem door-gemeten en kon geen fouten vinden in het mms, als advies moest ik de bougieskabels eens vernieuwen (ja dat doe je niet zo maar), ik heb ze wel schoongemaakt en waterdicht gesealt, mocht ook niet baten, zijn er nog suggesties, lucht,lambda enz.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is de emmissie uitstoot van de motor co hc, ed.
Laat daar eerst naar kijken of is dat al gebeurd.
Een zwevend toerental lijd meestal naar de luchtmassa meter
Benzdruk meter lijd soms naar vermogen verlies, dat kun je zelf contr. Maar de emmissie uitstoot is eerst relevant om verdere stappen te ondernemen.
Precies wat je zegt. Eerst de luchtmassameter (laten) controleren. Het mengsel moet eerst in orde zijn. Als het mengsel goed is het hij loopt daarna nog niet vlak dan zou ik eerst de gaspedaalpositiesensor inleren. Daar zijn 2 manieren voor. Via de testkast D check uitvoeren. Of via de testmodeconnector.
20 jaar
Beste
Jullie hadden gelijk, de luchtmassameter was de boosdoener, (het co was niet te meten, boven de 10, hij zoop als een ketter)
nu loopt hij weer als een tierelier, bedankt !!!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar