Toyota Celica: auto stottert wanneer je 2 tot 3000 toeren aan wilt houden

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 4AFE

hallo, ik heb een probleem dat tijdens het rijden bij zo'n 2 tot 3000 toeren als ik dat aan wil houden begint hij te schokken, ik heb hem al uitgelezen en gaf aan dat er een sensor stuk was en eentje miste, heb beide vervangen, en ecu gewist, heb het gasklephuis schoongemaakt ontsteking schoongemaakt en afgestelt, inlaat spruitstuk schoongemaakt, tps sensor schoongemaakt en afgestelt, bougies verv, distributie riem verv, bougie kabels gecontroleerd en nog doet hij het, wie kan me helpen. ik weet het allemaal ff niet meer



alvast bedankt

falcontechs

Geplaatst door falcontechs (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Celica? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

fevzi (0), 15 jaar geleden

ik heb eenzelfde auto, bj 91 en die heeft hetzelfde probleem ook. Ik heb het al 2 jaar en kom er zelf ook niet uit.

falcontechs (0), 15 jaar geleden

ik heb een vermoeden dat het de ontsteking is of een vacuum slang bij het inlaatspruitstuk, als ik jou was zou ik daar ook ff kijken, ik ga dat morgen allemaal nalopen

fevzi (0), 15 jaar geleden

kan het niet aan de tankdop liggen? Als ik de dop namelijk losdraai, zuigt ie erg veel lucht naar binnen. Mischien heeft de tank teveel onderdruk dat de motor stationair moet zuigen voordat er voldoende benzinetoevoer is? Ik heb al een seerder naar de slangen gekeken en die lijken in orde. De ontsteking moet ik nog maar een sdoornemen.

RastaMc (0), 15 jaar geleden

Hallo Peter.
Ik herb nu hetzelfde probleem.
Ik probeer namelijk zorgvuldig naar de onderdelen na te kijken en ik durf niet zo veel aan te komen.
Is het makelijk om alles wat je deed aan te pakken zonder dat er iets verkeerd geplaats wordt?
Heb je ook misschien de verdeelkap en rotor aangepakt?
Groeten,
Manuel

RastaMc (0), 15 jaar geleden

Hallo Peter.
É'n vraagje..wat betreft het spruitstuk, bedoelde je ook de injectoren? Zo ja, kan ik deze gewoon losmaken en schoonmaken zonder enig probleem? Over de bougiekabels, weet je misschien hoeveel weerstand ze moeten hebben?
Alvast bedankt.
Manuel

[quote=falcontechs]hallo, ik heb een probleem dat tijdens het rijden bij zo'n 2 tot 3000 toeren als ik dat aan wil houden begint hij te schokken, ik heb hem al uitgelezen en gaf aan dat er een sensor stuk was en eentje miste, heb beide vervangen, en ecu gewist, heb het gasklephuis schoongemaakt ontsteking schoongemaakt en afgestelt, inlaat spruitstuk schoongemaakt, tps sensor schoongemaakt en afgestelt, bougies verv, distributie riem verv, bougie kabels gecontroleerd en nog doet hij het, wie kan me helpen. ik weet het allemaal ff niet meer



alvast bedankt[/quote]

Hermanos (0), 14 jaar geleden

Zijn toech de bougiekabels denk ik of jou onsteking ,heb dit bij volvo ook gehad t5 s60 tweemaal en tweemaal bobine.
Dus ik denk bijna zeker dat het dit probleem is .
+doe een injector reiniger in een halve tank rij die op en probleem weg ? denk ik toech zeker bijna.

Laat maar weten.

Hermanos (0), 14 jaar geleden

Verdeelkap kan ook moet je de koppen licht schuren en van binnen de koperen plaatjes heel voorzichtig paar maal op en neer .

RastaMc (0), 14 jaar geleden

Ik ben al opzoek naar bougiekabels + verdeelkap maar dit is iets duur hier in NL. In USA vind je ze echt voor goedkoop en beter kwaliteit maar is moeilijk en duur om ze te verschepen.
De rotor heb ik namelijk al vervangen.

Bedankt voor de tip. ;)

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Iemand al een oplossing voor dit probleem ??????, een kennis van me heeft ook zo'n bak, en daar ben ik momenteel mee bezig om uit te zoeken wat de oorzaak is.

Heb al vanalles gemeten en uitgesloten, maar kom er eigenlijk niet verder mee. Probleem lijkt me in de EGR te zitten, maar zeker weten doe ik het nog niet. Ik ben nu bezig met een kabel om de Texa aan te kunnen sluiten, en een rijdende diagnose te kunnen stellen. Hopelijk komt daar wat uit.

N.B. deze wagen stottert gewoon, ongeacht toerental, snelheid of motortemperatuur. je voelt hem gewoon licht inhouden elke 1 a 2 seconden.

Groeten Marcel

Hermanos (0), 14 jaar geleden

2de hands be intikken -onderdelen t20 en of celica en mischiens in meeuwen limburg heeft er twee staan .

Hermanos (0), 14 jaar geleden

Moet je kijken of een injector of ergens een valse lucht storing is is duidelijk gasmengsel probleem omdat je de verdeelkap al hebt vervangen,
Kan ook nog een massa kabel zijn die storing brengt?

Hermanos (0), 14 jaar geleden

klep probleem kan ook zijn cilinder 1 of drie maar dit weet ik niet zeker plaats het op proffesioneel forum mischiens?

Hermanos (0), 14 jaar geleden

Dit probleem is bij wagens met lambasonde ook ik weet niet of de jouwe dit heeft ,honda accord probleem dat weet ik zelfde probleem .
Geef ook maar suggestie's !!!!!!!!!!

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Moet inderdaad een mengselkwestie zijn, maar ik kan mijn vinger niet op de zere plek leggen.

De wagen waar ik het over heb is een paar weken geleden weer door de APK gekomen, dus CO moet binnen de waardes zijn. Ik zit zelf er echter aan te denken een 4-gas te laten uitvoeren. Hier valt veel meer uit op te maken. Donderdag kunnen we langs de garage, hopelijk heb ik dan ook de kabel binnen.

Groeten Marcel

Hermanos (0), 14 jaar geleden

Ben benieuwd hou ons op de hoogte.

Groeten N Peeters

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.