bij aangetrokken handrem is er een speling op een van de assen/ schijven. ik kan de remschijf ca 5 cm. heen en weer bewegen. de handrem werkt verder uitstekend.
als ik de handrem tijdens het rijden aantrek, hoor ik een behoorlijke knal. ik vermoed dat de remschijf tegen een soort begrenzing van metaal aanknalt.
In de garage werd gezegd, dat dat normaal is; sommige Mercedessen hebben dit ook.
iemand die de reden en de oplossing kent?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat dit het remsysteem is met schijven achter waarin remtrommels t.b.v. de parkeerrem zijn opgenomen.
Ik vind het een beetje onduidelijk verhaal. Toch een paar opmerkingen; links en rechts zou je zeggen dat de rem gelijk moet functioneren. Dus eventuele speling in de draairichting moet ook gelijk zijn. Verder moet de remkracht vrijwel gelijk zijn.
Wat je misschien kunt doen is op youtube wat filmpjes bekijken in het kader van corolla, rear, brake disk, repair of iets dergelijks.
ik zal het wat duidelijker maken.
met aangetrokken handrem ( die de schijven echt vastzet) is de schijf te verdraaien t.o.v. de as, ca 5 cm. Op de krik is dus het hele wiel een beetje te verdraaien. Het lijkt, alsof de handrem trommel niet vast verbonden is met de remschijf. maar waar komt dan die speling van 5 cm vandaan? bij het met kracht draaien hoor ik dan ook dat metaal-op-metaal geluid.
Bestaat er een site van Toyota waar alle onderdelen getoond worden?
Nissan heeft dat, en je kunt elk schroefje en veertje, met verbindingslijnen, zien.
Nissan4you.com
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar