auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Corolla: Lpg inbouwen Toyota Corolla 1600cc 16 klepper (geen vvti motor)

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600cc 16 klepper

Auto met 48000 km op de teller,wil ik een lpg installatie in leggen wegens veel reizen voor het werk (jaarlijks 40.000km)
Mijn vraag is kort maar duidelijk:
Is het verstandig om in deze auto een lpg installatie in te bouwen?
Ik doel hiermee op technische risiko's,welke problemen hebben juliie mee gemaakt?
Worden de onderhoudsintervallen korter?
Iemand ervaring met dit zelfde type auto op lpg?
Wat is de verwachte levensdeur van de motor (kilometerstand)

Ik rijd uitsluitend autoweg, en redelijk rustig ook (kruissnelheid 110-120 km/h)

Alvast bedankt voor de tips!

Groeten, Ton

Geplaatst door

dremmen005 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met jaarlijks 40k zou ik dat ding de deur uit doen en een diesel gaan halen...

MikeyMan 0

17 jaar

[quote=MikeyMan]Met jaarlijks 40k zou ik dat ding de deur uit doen en een diesel gaan halen...[/quote]
is dat gebaseerd op technische gronden? Dus dat deze auto niet op gas kan of een bekend probleemgeval is?

AS1 250

17 jaar

hey hallo

de motor kan wel goed op gaslopen enkel heeft de motor meer onderhoud nodig zoals regelmatig kleppenstellen etc. misschien is een betere optie een corolla 2.0 diesel. is een super betrouwbare motor en buiten olie en filter en een distributie wat vervangen moet worden is er niks mis met die motor

robbie f 0
badge

17 jaar

Toyota op gas geeft geen enkel probleem

ik heb er zelf een met 4 ton op de klok en die gebruikt nog geen druppel olie

enkel even kleppen stellen om de 25.000 kilometer kosten 50 euro bij de dealer

Scheper 0

17 jaar

Hij kan op gas zolang het maar geen vvti is.
Met 40.000km per jaar ging ik dieselen.
Hou er rekening mee dat er een installatie bij komt en dat daar ook onderhoud aan zit.
En er gaat ook weleens wat kapot aan.
Hou er ook rekening mee dat het wat minder betrouwbaar is als een diesel.
Is er wat mee kun je er mee naar een gasinbouwer, een dealer kan er niks mee.
Als je er eentje laat monteren kies dan voor vialle, een betrouwbare installatie.
Kijk eens bij www.gasfx.nl.
Voor 2000 euro een mooie installatie.
Of een ag/teleflex, vind ik persoonlijk wat minder, maar ook goed.
De rest van de installaties vind ik persoonlijk allemaal een stuk minder.
Ga er op gas geen zware caravans of aanhangers mee trekken, dan krijgt de kleppentrein het zwaar te verduren.
Boel word op gas immers veel heter.
Je kunt ook flash-lube laten monteren, een smeersysteem.
Maar dat werkt op onderdruk en elke keer moet je de druppelaar opnieuw instellen omdat bij hoge buiten temp er meer smeersel gebruikt word omdat de olie dan dun is en in de winter moet je hem ruimer zetten omdat het dan weer dikker is.
Persoonlijk vind ik dit teveel gepruts.

primera p11 0

17 jaar

[quote=AS1][quote=MikeyMan]Met jaarlijks 40k zou ik dat ding de deur uit doen en een diesel gaan halen...[/quote]
is dat gebaseerd op technische gronden? Dus dat deze auto niet op gas kan of een bekend probleemgeval is?[/quote]
Nou, ga eens rekenen...

40k op gas is echt niet rendabel t.o.v. diesel...

MikeyMan 0

17 jaar

Hallo,

beetje laat alsnog, maar nog bedankt voor de tips! in oktober 2007 heb ik de lpg installatie laten inbouwen (G3 van Vialle), werkelijk een perfect systeem.
De kosten waren destijds 2100 euro en die heb ik al ruimschoots terugverdiend. LPG rijden met 40k per jaar is echt goedkoper dan diesel, mijn totaalkosten van de auto, incl. afschrijving, bedragen 11,85 cent per kilometer (ik houd alles precies bij: onderhoud, banden, wegenbelasting, verzekering, lpg, benzine).
Af en toe rijd ik op benzine (voor de 'smering' van de motor zou dat goed zijn heb ik me laten vertellen).
Ik ben inmiddels 1,5 jaar verder en heb ruim 60k gereden op LPG. bij elke onderhoudsbeurt heb ik de klepspeling laten controleren en pas nu (!) hoeven de kleppen opnieuw gesteld te worden. Omdat er klepstelplaatjes inmoeten is het handiger als de nokkenas gedemonteerd wordt, daarom meteen de distributieriem meteen mee laten pakken. Dit zijn echt de eerste serieuze onderhoudskosten die ik aan de auto heb, verder alles normaal en geen storingen of wat dan ook.

Ik ben blij met mijn keuze, alleen al omdat ik op benzine in 1,5 jaar tijd al 3.200 euro bespaard heb...:-)

dremmen005 0

15 jaar

Dank voor uw feedback.

moderator 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.