Afgelopen zaterdag na een rit van 200km knapte 9km voor onze bestemming (Gent) de multieriem. Had de eerste km niet in de gaten wat er nu was maar plots ging temperatuurmeter volledig in het rood en daarna volledig in het blauw. Heb nog circa 2km doorgereden naar parkeerhaven (ik schat 4km na knappen riem). Onder de kap lag aardig wat koelvloeistof.
Auto af gesleept naar dealer en daar is een nieuwe riem er opgezet en 3,5 liter koelvloeistof bijgevuld.
Ze hebben de auto proefgereden en tweemaal stationair gekeken of de fan aansloeg. Riem had verder niets beschadigd bij knappen.
Auto heeft nog een volle dag daar gestaan en er is geen lekkage of zo geconstateerd.
Auto woensdag opgehaald en tijdens rit naar huis (205km) temperatuurmeter prima in orde, op parkeerplaats onderweg nog gekeken naar witte rook, maar helemaal niets. Motor presteert normaal.
Heb in ieder geval even streepje gezet op expansievat koelvloeistof. Ze hebben er wel iets meer dan de max ingegooid. Kan dat nog kwaad?
Ben ik met mazzel met alleen deze reparatie weggekomen of zijn er specifieke zaken die ik de komende tijd in de gaten moet houden? Motor lijkt iets rauwer te klinken stationair maar dit kan ook best in mijn hoofd zitten omdat er toch wat angst is dat er verborgen schade kan zijn.
Ik weet dat het niet echt een probleemvraag is maar wil graag ernstigere schsade voorkomen zeg maar.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen probleem je hebt geluk gehad, maar brande er geen rood lampje van de accu, dat de dynamo niet bijlade
Yep. Daar begon het mee voordat ik doorhad wat er gebeurd was 1 grote kermis attractie in dashboard.
Rij al 15 jaar circa 25.000km/jr maar eerste keer ooit dat ik stilgestaan heb met pech. Heb de auto ook pas 4 maanden en je zal net zien, garantie 3 weken geleden verlopen. Riem volgens dealer gewoon door ouderdom geknapt. Dikke pech en beetje suf van mezelf dat ik de riem niet eerder heb laten controleren/vervangen.
10 jaar
En bij RODE lampjes altijd gelijk stoppen, nu heb je geluk gehad, heb ze meegemaakt met minder geluk, die reed ook nog even door met rode lampjes
De problemen zoals een lekke koppakking kunnen nog komen.
10 jaar
Update 6 juni: inmiddels 10.000km gereden zonder koelvloeistof of olieverbruik. Ook binnenzijde oliedop mooi schoon.
Update 18 sept: 16.000 km gereden zonder verbruik.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar