Auto is na ongeveer 5 kilometer vermogen kwijt!geen foutcodes en als je langs de weg stopt en hem gewoon laat lopen kun je na ongeveer een halve minuut gewoon weer aanrijden met vol vermogen!Tankdop losgedraaid en branstoffilter vernieuwd,geen verschil! In de data zie ik dat de evap vacuumschakelklep in de uit stand blijft. Iemand enig idee? het probleem blijft zich dus elke 5 kilometer herhalen!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dat de CDT250? Zou het de EGR kunnen zijn die niet goed sluit? Dan blijft de EGR dus open staan en kan er geen vermogen gevraagd worden. Hij blijft wel draaien en geeft geen foutcode. Je kunt evt testen door stekker EGR los te halen. Je krijgt dan wel foutmelding maar EGR blijft dicht dus geen wegvallen vermogen.
Allereerst bedankt voor het meedenken!Het is een ACA20 motor.Ik denk dat de egr niet blijft openstaan aangezien hij keurig blijft lopen en niet rookt,verder komt het vermogen na een halve minuut stationair draaien gewoon weer terug.Tot nu toe een nog niet opgelost raadsel!
Heb je geen verstopte uitlaat? Als hij zijn druk niet kwijt kan is het misschien door het stationair draaien zo dat hij de druk wel kwijt kan. Maar dan zou het ook zo moeten zijn at hij na een paar minuten uit gezet te zijn ook weer vol bermogen heeft.
Bedankt Siem,ga het uitzoeken!!
Uitlaat zit niet dicht!Lijkt erop dat de eerste keer dat het vermogen weg is als de motor helemaal op temperatuur is!Daarna herhaalt het zich veel sneller!Tot nog toe een raadsel!We zoeken verder!
Succes, ben wel benieuwd. Wat gebeurt er als je de temperatuursensor even losgooit? Als het met temperatuur te maken heeft kan het mechanisch zijn of electronisch. Zo kun je het electronische misschien uitsluiten
Bedankt Siem,bedoel je de temperatuursensor die de temperatuur van het koelwater meet,die geeft nl normale waarden aan of bedoel je de inlaatluchttemperatuur?
De koelvloeistof temperatuursensor voor het dashboard is meestal een andere dan de koelvloeistof temperatuursensor voor de motor-computer. Siem bedoelt die van de motor-computer.
N.B.: Als die sensor los is, zul je waarschijnlijk een foutlamp krijgen.
Okay,bedankt ga hem zoeken!
Inderdaad die van de motorecu. Weet niet of dat bij Toyota in 1 sensor is verwerkt zoals bv bij Volkswagen het geval is.
Temperatuurregistratie is in orde!Vandaag weer een hele tijd met de toyota proefgereden en zolang je op binnenweggetjes rijdt met wisselende snelheden blijft alles goed gaan!Ga je continue een hogere snelheid rijden dan gaat het mis!Hierna herhaalt het vermogenverlies zich steeds sneller achter elkaar! En nog steeds geen enkele foutcode.
Je kan eens contact opnemen met Jim Cartec. Deze specialist kan jou misschien nog een suggestie aan de hand doen. Hij helpt je graag. en je kunt hem bellen op 06-1511 3139
Bedankt Siem!Ga hem morgen even bellen!
Jim gebeld en met hem overlegd!Op zijn advies een nieuwe luchtmassameter besteld,die nog niet binnen is!We gaan nu eerst 10 dagen met de camper naar de Ardeche (350 km) en daarna wordt het vervolgd!
Luchtmassameter vervangen!Helaas geen verschil!Dus verder zoeken!Het gekke is dat het probleem vandaag pas na 15 kilometer rijden voor het eerst optrad en dan het na een halve minuut stationair gewoon weer weg is!
Na veel vragen aan collegas was er een monteur in Everdingen en die zei:ik denk dat het de egr-klep is die het probleem veroorzaakt!Deze gedemonteerd en schoongemaakt en elektrisch gedeelte eraf gehaald en klep een aantal keer op en neer bewogen en na montage 40 kilometer proefgereden en probleem opgelost!!!!!!
Top dat het is opgelost biewke, maar: De 1e reactie was van Michiel-0478: en die noemde de EGR....achteraf zat hij dus in de goede richting.
Tja, dat krijg je ervan als je niet luistert!! Heel dom van mij!Groetjes Bieuwke
Bedankt voor jullie aardige reacties Siem en Biewke. Ik heb in jan. 2019 een Avensis diesel uit 2005 gekocht (voor 1300 Euro) die dit probleem met de EGR had. En als je niet wegkomt bij het verkeerslicht met 50 auto's achter je wordt je wel gemotiveerd om het op te lossen.
Bij mij heeft schoonmaken en gangbaar maken van de klep slechts enkele maanden gewerkt en daarna was het weer mis. Ik denk dat het schroefmechanisme tussen de elektromotor en de klep gaar was. Vervolgens ontdekt dat een nieuwe klep erg duur is (de jouwe, OEM 25620-27080 is van Delphi koop voor 138,38 Euro en dat valt dus nog mee). Ik heb hem bij Ali nieuw gekocht voor ca. 65 Euro incl. verzending. Daar rijdt ik inmiddels alweer 35.000 km mee. Normaal gesproken zou ik liever geen kritische auto onderdelen uit China kopen maar ik heb er veel aan gehad. Vandaar mijn aanbeveling deze te kopen als je toch weer problemen krijgt.
Groet,
Michiel
3 jaar
Ik heb overigens tegen mijn klant gezegd dat als het probleem terugkomt dat we dan zeker de egr-klep moeten vervangen!Het is zijn tweede rav4 waar hij alleen een beetje mee rond zijn boerderij rijdt en voor grotere afstanden heeft hij een rav4 van 2009.Over het algemeen zijn de autoonderdelen hier in Frankrijk wat goedkoper als in nederland dus dat is dus ook niet de belemmering.Groeten Bieuwke
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota RAV4 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar