Goedendag,
Ik zal eerst mijn verhaal vertellen.Ik ben nieuw hier en ben een net afgestudeerde monteur bij opel. Ik heb zelf een mr2 sw20 en heb ik een nieuwe radiateur opgezet.Goed ontlucht voor en achter bij de temostaat en opnieuw starten..... na 15 minuten gaat het water aan de kook temperatuur meter blijft normaal(redelijk laag zelfs!) en als je de ontluchtings nippel op de koeler zelf(voor dus) opendraaid komt er alleen maar stoom uit!! En heb ik nu dus wel het expansie dopje los om bij te vullen als de term. open gaat.Laat ik de dop van exspansie erop dan begint hij in het koelsysteem te fluiten!! bouwt druk op omdat het water aan de kook is en het gas weg wilt uiteraard.... zat te denken aan de koppakking maar ik heb geen oliefilm of ernstige bellen in mijn exsp. vat ook niet als ik kortstondig of lang een keer gas geef...termostaat is vernieuwd enja waterpomp? lekt niet of wat dan ook!
Is hier misschien iemand die mij zou kunnen helpen want de monteurs op mijn werk zeggen veel maar niks precies!!;)
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt erop dat er iets fout zit in/met de radiator waardoor je geen circulatie heb als de thermostaat open gaat. Radiator verstopt/dop vergeten te demonteren/verpakkingsmateriaal in radiator/verkeerd gemonteerd of misschien zelfs een verkeerde radiator ? Succes. Sjaak.
Ik heb zelf een crx gehad met een scheur in de kop. Deze ging ook aan de kook terwijl de temperatuurmeter niet in het rode gebied stond, en er waren ook nauwelijks bellen zichtbaar in de radiateur. Maar het koken was alleen als de motor belast werd, en dus niet als hij gewoon stationair draaide. Je zou dit kunnen controleren met een cilinderkoplekkagetester, waarbij de vloeistof hierin verkleurd als er uitlaatgassen in het koelwater komen.
19 jaar
allemaal bedankt voor jullie reacties!!!Echt superr. Maar henry ludwig wat jou overkomen is,is bij mij hoop ik niet het geval. Want ongeacht de belasting, hij gaat langzaam altijd aan de kook en dan komt er stoom uit de ontluchting op de koeler als ik die open draai en spuit/borrelt het uit het exsp.vat en ik hoop dat sjaak van dijk meer in de buurt kom met zijn suggestie.Wantja ik heb geen verstopte radiateur(water loopt gewoon door van de ene naar de andere aansluiting!) of dergelijk maar wel een koeler van een mr2 sw20 met een 2.2 blok(amerikaans) en ik heb een 2.0! de koeler is wel iets kleiner dan mijn orginele (2.0)maar voor de reste dezelfde aansluitingen en de temperatuur meter ziet er ook hetzelfde uit en stekker past ,dit mag eigenlijk toch niks uitmaken???p.s heb ik niet verteld maar met nieuwe koeler bedoel ik een 2de handse van een lopende mr2 2.2 en niet lek o.i.d enja hoe test je eigenlijk de waterpomp hij heeft geen rare geluiden of lekkage enja zoals sjaak zegt ik heb ook het gevoel dat het water niet circuleerd want wanneer het niet aan de kook is en als ik dan gewoon het ontluchting ventiel op de koeler open draai komt er amper vloeistof uit ja zeg maar een "pis straaltje" het spuit er zeg maar niet uit ook al draai ik het nippeltje er helemaal af. alsof het gewoon komt doordat daar het laagste punt en dus het water er daar uitloop tot het onder dat niveau is zeg maar.
Ik hoop weer van jullie te horen maar gaat de goeie kant op :):)
dus alvast bedankt maar weer!!
19 jaar
Ik weet niet of het makkelijk is maar probeer het eens zonder thermostaat. Sjaak
Het kan ook zijn dat er in het koelsysteem ergens een verstopping zit, probeer eens een koelsysteemreiniger.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota MR 2 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar