Hallo, ik rij een vw fastback 1600 automaat uit 1970.
Deze draait op twee carburateurs, die niet centraal afgesteld kunnen worden.
Nu weet ik hoe je ze moet synchroniseren mbv vacuummeters, maar kan het ook zonder?
Ik heb wel een toerental meter.
Wil het stationair toerental iets verhogen.
Bij stilstaan met ingeschakelde automaat kost het moeite.
Kleppen zijn gesteld, ontsteking perfect in orde, alles vernieuwd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan met een slangetje in beide carburateurs even diep in steken ( 1 á 2 cm), oor aan de andere kant van het slangetje en goed luisteren.
dan kun je het verschil horen en verschil moet er niet zijn.
Ga ik proberen!
Ik dacht zelf zonder de mengselschroef te gebruiken met de aanslagschroef (voor de gasklep) aan 1 kant in te draaien, het toerental gaat dan omhoog,dit onthouden, dan de andere carburateur ook de schroef indraaien tot toerental hoger wordt, daarna uitdraaien tot eerste toerental weer berijkt is.
Is een idee, ik heb dat nog niet uitgeprobeerd.
Zou dit werken?
15 jaar
je kunt geloof ik aan 1 carburateur de stationairschroef stellen zodat de andere meegaat.
als je het doet zoals jij voorstel dan krijg je de afstelling minder goed precies als met het slangetje.
15 jaar
Was dat maar waar! Dit klopt bij de CJ en misschien ook de CU motor uit de T2 en de T3
Ik heb een typ 3, en dan de eerste serie met langere neus, uit 1970.
Moet per carb afgesteld worden.
Waanzinnig eigenwijze gave auto!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar