Volkswagen polo: aanhaalmoment cilinderkop

Bouwjaar: 1986

Weet iemand het aanhaalmoment van de cilinderkop van een 1liter polotje uit 86?
alvast bedankt.
Aris

Is er iets van een online vraagbaak met explodedviews enz. of moet ik toch de onderdelenboer eens een gedrukt exemplaar vragen?

aris

Geplaatst door aris (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4040 (270) PRO, 19 jaar geleden

aris ,zet de bouten vast in 3 fasen,nl :
fase 1 :40 Nm (4,0kgm)
fase 2 :60 Nm (6,0kgm)
fase 3 :+180 graden (1/2 slag)De bouten hoeven niet te worden nagetrokken.
Bron : Vraagbaak P.H Olving Polo/Derby 1981-1986,

Verder is de aantrek volgorde van belang ,maar die kan ik je hier niet laten zien.
Ik mail ze wel naar jou e-mail adres.

Mvg,
Hans

RoelV (0) PRO, 19 jaar geleden

Volgorde is:
10 04 02 06 08
07 05 01 03 09

aris (0), 19 jaar geleden

hee bedankt, dr zit een nieuw pakkinkje en riempje op. jammer dat ie nog steeds belabert rijdt maar dat zal wel wennen.

RoelV (0) PRO, 19 jaar geleden

Wat is het probleem dan? Misschien komen we er wel uit, want wennen aan belabberd rijden lijkt me de allerlaatste optie namelijk.

aris (0), 19 jaar geleden

Hij loopt niet stationair als hij van de choke afslaat. loopt niet echt soepel als hij warm is (inhouden stotteren). dacht eerst aan de sproeier dus heb ik die doorgeblazen. nieuwe pakkinkjes in de carbo, co afgesteld, nieuwe verdeelkap en brandstoffilter. ontsteking afgesteld (electronisch dus punten hoeven niet). vaccum kleppen en slangen gecontroleerd. spruit afgepest om lek tussen spruit en kop uit te sluiten. en nu weet ik het niet meer.

Raymond9340 (0), 19 jaar geleden

Om valse lucht te kunnen beoordelen is het handig om een spuitbus remmenreiniger te gebruiken. Het mengsel zal zich vermengen met benzine en het toerental zal veranderen. Op die plek moet je dus speuren naar valse lucht. Het tijdstip is wel juist? De hall gever is goed? Compressie? Brandstof opbrengst?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.