Ik heb een Volkswagen Polo diesel uit 2006 sinds een maand. Al gauw na aankoop viel tijdens het rijden de verlichting uit, stuur/rembekrachting, airbag etc alles wat via de accu liep. De auto bleef wel gewoon doorrijden. Er kon dus geconstateerd worden dat er iets met de accu was. Ik heb de accu vervangen daarna maar toen gebeurde het weer. Toen we hem naar de garage hadden gebracht bleek dat de dynamo op een gegeven moment ophield met stroom geven, toen is de dynamo vervangen.
Toen ik de auto had opgehaald gebeurde hierna helaas echter weer precies hetzelfde. Na een beetje op internet zoeken naar soortgelijke problemen heb ik een extra massa kabel aangelegd. Auto vervolgens gestart met startkabels en heb er toen toch een poosje probleemloos mee gereden. Toen ik de auto na 2 dagen wilde gebruiken startte die helaas niet, waardoor ik er dus van uit ging dat ie lekstroom had. Daarom heb ik iedere keer de pool van de accu eraf gehaald nadat ik had gereden. Ik heb zo bijna 2 weken probleemloos gereden.
Vandaag echter gebeurde weer hetzelfde. Ik heb steeds kleine stukjes gereden vandaag en zojuist in de stad, wilde ik wegrijden en startte de auto al moeizaam. Het accu lampje begon te branden. Ik ben toen de snelweg opgereden en na circa 5 min viel het lampje weg. Vervolgens, onderweg naar huis, viel alles weer geleidelijk weg. Eerst stuurbekrachtiging, vervolgens rembekrachting, airbag en verlichting.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Als ik lekstroom zou hebben zou ik hier tijdens het rijden toch geen last van moeten hebben? Of zou het kunnen zijn dat wanneer ik in stadsverkeer rij de accu meer stroom afgeeft dan bijlaad ivm de lekstroom.
Ik weet dat de vorige eigenaar de brandstofpomp had vervangen, ik las op internet dat dit ook via de accu loopt. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Ik hoor graag jullie reactie, ik wil graag het probleem oplossen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ga eerst maar eens meten , denk een slechte verbinding ergens, probeer indien mogelijk een voltmeter aan te sluiten tijdens het rijden, kun je de dynamo in de gaten houden wat die doet
Maar zat die extra massakabel van blok naar carrosserie of van min accu naar carrosserie? En hoe dik was deze extra kabel? Controleer beiden massakabels.
Ook de dikke pluskabel van dynamo naar accu kan oorzaker zijn of de zekeringkast bovenop de accu daar waar alles binnenkomt e.d.
Dynamo zelf kan ook maar dan 9 van de 10x wel acculampje.
Lekstroom is het sowieso niet want dan kan je gewoon blijven rijden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar