Volkswagen 0: Afslaan Crafter

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel

Ik heb een kennis die net een nieuwe Crafter gkocht heeft, maar het volgende probleem doet zich voor.
Onder het rijden of bij het optrekken valt de motor gewoon uit.
Echt gevaarlijk dus.
Gloeilampje gaat knipperen.
Ik weet de codes helaas niet, maar ze zeiden dat er vlokken in de diesel zat en hij maar BP ultimate moest tanken.
Dit vind ik een beetje onzinnig.
Weet iemand raad?

Postie

Geplaatst door Postie (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

jan T (5) PRO, 15 jaar geleden

nou het lijkt me toch wel belangrijk wat de storingen waren en wat dat vlokken betrefd ik weet niet wat ik daar van moet denken.
misschien slechte brandstof getankt.
we hebben de klacht zoals je schrijft nog niet mee gemaakt maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat natuurlijk.

groetjes jan.

uultje (0) PRO, 15 jaar geleden

Het kunnen een paar dingen zijn.Er zitten 3 relais op de zekeringkast posities 6,7,en 8.die gaan nog wel eens kapot,maar dan start ie ook niet.Ik denk dat je eerder een motortoerentalsensor kapot hebt.Kan gewoon zo gebeuren terwijl hij rijdt.Ik heb dit zelf ook al een keer gehad.

succes groeten Rein.

louis2 (0), 15 jaar geleden

Brandstofregeldruk te laag, hierdoor slaat motor af.
Door dealer op laten lossen.

klapband (0) PRO, 15 jaar geleden

Jammer dat je geen foutcode erbij hebt zitten . Maar ik gok dat het inderdaad brandstofdruk regeling te laag is. Als dit het geval is laat dan je brandstofilter maar vervangen deze zit waarschijnlijk hartstikke dicht. vervangstermijn is 120000km. Maar heb er al binnen gehad met dit probleem bij 40000km. Mocht het een andere foutcode zijn hoor ik graag van je.

Groeten Patrick

cybero (0), 15 jaar geleden

Vandaag probleem gehad op bedrijf met vw crafter 2.5 tdi.
Plots geen trekkracht meer, ging steeds trager en trager, lampje turbo (niet zeker) ging aan.
6 weken oud, +/-2600 km.

Probleem was darm aan turbo die losgekomen was (zeer vlot geholpen door pechdienst vtb/vab)
Technieker wist blijkbaar waar hij moest zoeken, mss veel voorkomend probleem.

Mss een idee om eens na te kijken of spanring of zo goed op z'n plaats zit.


grtn

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Postie]Ik heb een kennis die net een nieuwe Crafter gkocht heeft, maar het volgende probleem doet zich voor.
Onder het rijden of bij het optrekken valt de motor gewoon uit.
Echt gevaarlijk dus.
Gloeilampje gaat knipperen.
Ik weet de codes helaas niet, maar ze zeiden dat er vlokken in de diesel zat en hij maar BP ultimate moest tanken.
Dit vind ik een beetje onzinnig.
Weet iemand raad?[/quote]
vlokken is het al winter geweest en heeft het gevroren ? .... nog niet dus idd ONZIN kan tegenwoordig niet meer bij bijna alle pompen zit er al WINTER diesel in


laat hem uitlezen met de VAG com en de parameters (meetwaardenblokken dacht ik), controleer singaal gaspedaal (hij heeft toch een electronisch gaspedaal? toerental sensor singaal, BDP singaal.

ben je VW dealer ?

alfons262 (0) PRO, 15 jaar geleden

het vlokken van de brandstof wordt veroorzaakt door een bacterie(algengroei) die zich in de tank ontwikkelt bij een bepaalde themperatuur van de brandstof,deze bacterie schijnt erin te komern bij het tanken(vulpistool)bij de pomp.Sommige merken hebben er last van en andere merken weer niet.voorverwarming van de brandstof is van invloed op de ontwikkeling en verminderering van de bacterie.Enige manier om dit eruit te krijgen is systeem inclusief tank geheel reinigen en een toevoeging(forte bv)bij de brandtof toevoegen.de 1ste 3tankbeurten dit herhalen VLOKKEN IS GEEN 0NZIN !

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=alfons262]het vlokken van de brandstof wordt veroorzaakt door een bacterie(algengroei) die zich in de tank ontwikkelt bij een bepaalde themperatuur van de brandstof,deze bacterie schijnt erin te komern bij het tanken(vulpistool)bij de pomp.Sommige merken hebben er last van en andere merken weer niet.voorverwarming van de brandstof is van invloed op de ontwikkeling en verminderering van de bacterie.Enige manier om dit eruit te krijgen is systeem inclusief tank geheel reinigen en een toevoeging(forte bv)bij de brandtof toevoegen.de 1ste 3tankbeurten dit herhalen VLOKKEN IS GEEN 0NZIN ![/quote]
mmm met vlokken is mij heel wat anders geleerd namelijk dat de diesel "te dik"is dit komt alleen voor in de winter, vroeger werdt daar tegen een beetje benzine er bij gedaan tegenwoordig is er speciale "winter"diesel... van daar ONZIN ;), van jopu uitleg heb ik nog nooit gehoord maar zou vast kunnen

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

vlokken is parafinevorming van de diesel die onstaat bij vriezen,maar gooi in godsnaam geen benzine bij de diesel vroeger bij de pompverstuivers(die ouwe brandstofpompen) ging dit wel maar tegenwoordig met die nieuwe diesel technieken gaat alles naar de kloten

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=robby10030]vlokken is parafinevorming van de diesel die onstaat bij vriezen,maar gooi in godsnaam geen benzine bij de diesel vroeger bij de pompverstuivers(die ouwe brandstofpompen) ging dit wel maar tegenwoordig met die nieuwe diesel technieken gaat alles naar de kloten[/quote]
daarom zei ik ook dat er tegenwoordig winterdiesel is....

alfons262 (0) PRO, 15 jaar geleden

robby ik werk bij mitsubishi en die hebben hier behoorlijk last van ,ik stond ook met me oren te klapperen toen ik dit op cursus hoorde.er is op problemcar al veel over geschreven over dit vreemde fenomeen,brandstoffilter vervangen zal tijdelijk de klachten veminderen. hier een oud bericht hierover:
paulkelder
Professional
Echte naam: P.Kelder
Woonplaats: Overijssel
Bedrijf: VW & Audi service Kelder Ommen
Geregistreerd: 21 augustus 2004
Berichten: 13119
E-mail Website Re: Wit merkDe samenstelling: 87 procent diesel, 12 tot 13 procent ontkalkt water, verbonden met een toevoegsel, een andere stof. Want diesel en water, dat gaat niet samen. Water is zwaarder dan diesel, zakt dus naar de bodem waardoor de diesel komt bovendrijven. Het additief zorgt ervoor dat de twee stoffen 'elkaar pakken'.,,Welke toevoeging dat is, zeg ik niet, noem het beroepsgeheim. Een kok geeft zijn recept ook niet aan zijn klanten'', zegt De Vries.

Micro-organisme vervuilt diesel

Bij het bunkeren van dieselolie krijg je soms meer mee dan waarvoor je betaalt. Geen bonus van de leverancier, maar bacteriën die het brandstofsysteem kunnen verstoppen en aanvreten. Na verloop van tijd presteert de motor steeds minder en kan op het laatst stilvallen..

Het risico van vervuilde diesel bestaat met name bij bunkerstations voor de recreatievaart, zo blijkt uit onderzoek. Hoe en waar precies de olie besmet is geraakt, daar zijn de deskundigen nog niet uit. In rustig vaarwater zakt de bacteriële vervuiling als bezinksel naar de tankbodem. Is het een zwavelreducerende bacterie, dan is deze zuurstofarme omgeving al ideaal genoeg om zich te vermenigvuldigen en een agressief zuur te produceren dat de tankwand aanvreet. Gelukkig komt deze variant niet zoveel voor.

De bacteriesoort die verstoppingen van leidingen, filters en verstuivers kan veroorzaken, steekt helaas wel regelmatig de kop op.Vrij en onvermengd water in de tank is daarvoor een goede voedingsbodem. Onrustig vaarwater brengt het vuile bezinksel aan het zweven, zodat de organismen zich door het gehele brandstof systeem kunnen verspreiden. Hoe warmer de olie, hoe sneller de bacterie zich vermenigvuldigt en een verstoppende gelei afscheidt.

Is er wat te doen tegen de vervuilende bacterie? Gelukkig wel. alle olieleveranciers voegen zelf al biociden toe aan de brandstof om de bacteriën te doden. Het middel is vrij te koop. Een andere remedie is bij het tanken spiritus of een andere alcohol door de brandstof te mengen (verhouding 1:200) die het vrije water bindt.

a3/a6 (0), 15 jaar geleden

In de watersport kwam het vooral voor bij zeiljachten, waar maar 1x per jaar of zo diesel getankt werd. En dan bij kunststof tanks. Jaarlijks de tank controleren en zonodig schoonmaken is daar geen luxe maar noodzaak.

Taxidriver Ruud (0), 14 jaar geleden

In mijn omgeving ook het probleem van een afslaande Crafter. Is er een verklaring voor de vervuiling van het brandstoffilter, een slijmerige laag is er op gevormd.

Taxidriver Ruud (0), 14 jaar geleden

Aanvulling op vorige bericht.
Het geeft alleen problemen bij de Crafter, Tourans waarmee gereden wordt hebben geen last

Taxidriver Ruud (0), 14 jaar geleden

Aanvulling op vorige bericht.
Het geeft alleen problemen bij de Crafter, Tourans waarmee gereden wordt hebben geen last

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.