Volkswagen GOLF: auto start niet meer na vervangen bobine, meer info in het beric

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BCB, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Hallo

De auto van m'n dochter (een golf 4) ging van de week op 3 cilinders lopen, ik heb vervolgens de bougiedoppen (tevens bobine) eruit gehaald.
Van een van de bobines , zal ik ze maar noemen , was de plastic behuizing kapot en er bleef een stukje plastic achter in de stekker.

Dat stukje heb ik verwijderd en ik heb de bobine weer in de stekker gedaan, ondersteboven bleek later.
Want toen ik hem startte liep hij wel maar de desbetreffende bobine ging in rook op.
Geen slimme actie inderdaad, ik had beter op moeten letten!

Inmiddels een nieuwe bobine geplaatst en nu slaat de motor niet meer aan.
Alle zekeringen zijn voor zover ik kan zien nog heel.

Heeft iemand een idee of misschien wel een oplossing?

Alvast bedankt

stievenpoal

Geplaatst door stievenpoal (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1955) PRO, 4 jaar geleden

Het is in principe eigenlijk onmogelijk om de stekker er ondersteboven op te drukken , maar dat ter zijde , als je de auto op contact zet hoor je dan wel de benzine pomp even lopen ? en als je start heb je dan vonk ?

stievenpoal (0), 4 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie

Zoals gezegd het plastic kapje wat om de stekker zit was eraf, waardoor de stekker er op 2 manieren in kon, vandaar.
De auto geeft geen vonk de brandstofpomp loopt wel.

Een kennis heeft gisteren de foutcodes uitgelezen, en 1 foutcode blijft terug komen na het wissen.
En dat is dat er een probleem is met het gasklephuis, de feitelijke code weet ik zo niet.
We hebben de stekkers naar de bobines gemeten, daar staat 12 volt op.
op de stekker naar het gasklephuis heeft ie op 1 pool 5 volt en op een andere pool 7 volt.
Heeft ie ergens lekstroom of moet ik het wellicht in de ecu zoeken?

gr. Gerard

stievenpoal (0), 4 jaar geleden

Het probleem is opgelost.

Bleek dat er toch een zekering kapot was, echter door de kortsluiting hadden ook 2 bobines de geest gegeven, na 2 nieuwe bobines gemonteerd te hebben loopt de golf weer als vanouds.
In aanvang was er dus 1 bobine kapot, kun je nagaan hoe verwarrend het kan worden (voor mij dan;) door 1 blunder.

bedankt voor de reactie s.

gr.Gerard

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.