Volkswagen Golf 1992: Automaat

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1800

Hallo,

Ik heb een volkswagen golf 1.8 automaat uit 1992

Het probleem: schakelt de automatische versnellingsbak heel slecht, pas bij veel toeren gaat ie naar de volgende versnelling terwijl je heel rustig optrekt, met heel rustig gasgeven schakelt ie pas bij 70km/u van de 1 naar de 2. De versnelling die daarop volgt idem dito, maar van de 3 naar de 4 gaat echt met heel veel moeite, pas bij 100/u gaat ie naar de 4.

Ik heb dit probleem zowel met een koude als warme motor. En zowel direct na het starten als na een rit van 100km.

Onlangs heeft de auto nog een andere automatische versnellingsbak Gekregen

Op het moment merk je dit alleen aan het schakelen, er gaat geen lampje branden
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik heb iets gelezen van snelheidssensoren op de bak? Maar welke sensor zorgd waarvoor? En eventueel aan de hand van fotos. Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Cali

Geplaatst door Cali , lid sinds 5 maanden geleden

6 Reacties

kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden

Waarom is de bak gewisseld en is deze voor hetzelfde type gewisseld ?

    De bak is door de vorige eigenaar stuk gereden door het verlaagd rondrijden. Onderkant van bak was open gescheurd. Bak lijkt hetzelfde - Cali, 5 maanden geleden

kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden

Lijkt het zelfde , is niet is het zelfde , welk type hoort er in en wat zit er in ?

    Kan je me vertellen waar ik de bakcode vind bij golf 3 automaat?? - Cali, 5 maanden geleden

kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden

Staat op een plat vlakje op de voorkant van de bak als ik het goed heb , vlekje is 5 bij 3 cm ongeveer.

    Origineel zat er een boite onder type 4CFD en deze is nu vervangen door een CFH - Cali, 5 maanden geleden

kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden

Dan kan het maar zo zijn dat de schakel momenten heel anders liggen en dat dus je probleem is .

    1 probleem is dus al opgelost Alle contactjes van de sensoren op de versnellingsbak proper gemaakt en er was 1 kabeltje onder de battery waar bloot koper zichtbaar was. Na dit kabeltje uit te meten bleek dat deze niet constant doorgaf. Dus beide geslodeerd en beschermd en wagentje bolt naar behoren. Nu een ander probleem. Ik zit met lekkage tussen bak en blok. Kleur olie idem aan bakolie Als er te veel olie ingegoten is ( kan dit ervoor zorgen dat deze dan lekt)?? - Cali, 5 maanden geleden

Beste antwoord, geplaatst door Cali, 5 maanden geleden

1 probleem is dus al opgelost
Alle contactjes van de sensoren op de versnellingsbak proper gemaakt en er was 1 kabeltje onder de battery waar bloot koper zichtbaar was. Na dit kabeltje uit te meten bleek dat deze niet constant doorgaf. Dus beide geslodeerd en beschermd en wagentje bolt naar behoren.

Nu een ander probleem. Ik zit met lekkage tussen bak en blok. Kleur olie idem aan bakolie
Als er te veel olie ingegoten is ( kan dit ervoor zorgen dat deze dan lekt)??

Cali, 5 maanden geleden

1 probleem is dus al opgelost
Alle contactjes van de sensoren op de versnellingsbak proper gemaakt en er was 1 kabeltje onder de battery waar bloot koper zichtbaar was. Na dit kabeltje uit te meten bleek dat deze niet constant doorgaf. Dus beide geslodeerd en beschermd en wagentje bolt naar behoren.

Nu een ander probleem. Ik zit met lekkage tussen bak en blok. Kleur olie idem aan bakolie
Als er te veel olie ingegoten is ( kan dit ervoor zorgen dat deze dan lekt)??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.