Ik heb juist een tweedehands vento gekocht met 150.000km op de teller. Bij koude start s'morgens draait de motor de eerste 10sec zeer onregelmatig. Dan komt ie erdoor. verder draait en rijdt ie perfect. Eenmaal gestart s'morgens start ie de hele dag door goed. T'is dus alleen s'morgens als het echt koud is geweest (hou kouder, hoe erger). Wat zou het kunnen zijn? Motortempsensor? Hij heeft een automatische 'choque'.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat de gloeibougies eens uitmeten, mogelijk is er 1 of meerdere stuk.
ook als de wagen verder perfect rijdt eenmaal ie gestart is?
20 jaar
Na de koude start gloeit de motor nog enige tijd door om beter en en stiller te lopen
Het heeft niet te maken met een of andere sensor ?
20 jaar
Rookt de motor ook blauw na de koude start?
nog niet op gelet, maar ik denk het niet, het is me alleszins nog nie opgevallen
20 jaar
Als er een of meerdere gloeistiften kapot zijn rookt en stinkt de motor naar onverbrande dieselolie na het starten.
Als dat zo is laat de gloeistiften maar vernieuwen
is dat duur?
20 jaar
valt mee een gloeistift kost ong. 10 tot 15 euro. ik zou ze wel alle 4 vernieuwen als ik jouw was.
Ok, de 4 gloeistiften zijn vervangen en het startprobleem is opgelost. Wat is het ideale stationair toerental voor een gewone 1900 diesel bij warme en koude motor (automatische choque)?
20 jaar
900 omw/min
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar