Goededag
Mijn vader heeft een VW Vento 1.9 TDI ( 90 pk ) met 310.000 km op de klok
bij het starten van de motor moet je het gas intrappen tot 2500 rpm en de sleutel vasthouden anders slaat de motor gelijk weer af
bij de volgende keer starten heb je hetzelfde probleem
we hebben de computer al gereset door de accu los te halen maar dit gaf geen effect
de computer is ook al uitgelezen bij de dealer maar konden niks vinden
wie weet raad ?
groeten
Jorrit
Geplaatst door jorkor185898 (0) , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden
lucht in het brandstof systeem
dutch123 (0), 18 jaar geleden
De sleutel vasthouden? Draait de startmotor dan door? Niet zo lekker als je motor daarna 2500 rpm maakt. Dat is bijna 10 keer sneller dan wat je startmotor normaal doet.
jorkor185898 (0), 18 jaar geleden
we hebben het brandstofsysteem ontlucht en we hebben de relet 109 vervangen
dit gaf geen effect
wie weet nog meer een oplossing ?
johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden
staat de riem op tijd en controleer de centrale krukasbout of deze niet losgelopen is. contakt blokje mischien defekt?
jorkor185898 (0), 18 jaar geleden
ik heb vanavond het brandstof filter en de overdrukslangetjes vervangen op advies van een garage.
helaas gaf dit ook geen verbetering.
ik heb nogmaals wat geprobeerd
als de motor loopt gas bijgeven tot 1000 a 1100 rpm
dan de motor uitzetten en gelijk weer starten
de motor loopt dan wel in 1 keer .
wie weet dat het is ?
ik zit zelf te denken dat de voorinspuiting te weinig is of er helemaal niet is
hoe kan ik de voorinspuiting verhogen ?
jorkor185898 (0), 18 jaar geleden
Probleem gevonden en opgelost
contactblok achter het contactslot was defect
nieuwe bij de dealer gehaald en ingebouwd
helaas moest wel het stuur, richtingaanwijzers enz eraf
ook had ik speciaal gereedschap nodig via de dealer om de conishe dop los te halen op de stuurstang
hoop werk om even een contactblokje van 25 euro te vervangen maar het is zeker de moeite waard omdat ie nu weer normaal start