auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: brandstof pomp buiten de computer om aansluiten

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 sdi

hallo ik zit met het volgende probleem, ik heb de motor uit een auto gehaald, en omgebouwd tot scheepsmotor voor in mijn boot, alles is perfect gegaan, maar de brandstofpomp daar kom ik echt niet uit!
ik hoop dat iemand de oplossing weet, er zit volgens mij geen beveiliging meer in.

op de gashendel zit een klein stukje elektra, daar zitten de volgende kleuren draden op geel, groen en rood, waar dient de elektra voor, en waar moet ik deze op aansluiten?

dat heb ik nog 2 plunjers, 1 voor stopklep, 1 voor klep inspuit begin ik kan er spanning + 30 opzetten, en dan gaan ze klikken, waarschijnlijk gaan ze dan open, maar waar dienen ze voor en wanneer moeten deze aangestuurd worden

dan heb ik nog 2 draden waar ik helemaal geen raad mee weet?
dit zijn de kleuren zwart en wit/rood.

de kleuren van de plunjers zijn trouwens geel/groen, en grijs/geel. wat is voor wat ik kom er niet uit

wie o wie heeft het andwoord?????? het gaat om een lucas ls 4000 brandstofpomp

b.v.d. marcello clifford

Geplaatst door

clifford (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit gaat zonder computer niet werken.

de enige juiste remedie is een volledig mechanische brandstofpomp van een 1.9 D of TD op de kop te tikken. (die van een 1.6 D past ook, maar levert te kort op.)

Deze pompen zijn van Bosch, dus je hebt de steun + inspuitleidingen er ook bij nodig.

audia4 0
badge

14 jaar

Bedankt voor uw reactie, maar ik was vergeten dat hij mechanisch is, en daar bedoel ik mee dat er een gaskabel op zit, ik hoop dat dat de zaak verlicht voor mij?
ik kan ook helaas nergens enige info vinden over deze pomp, en ben zeer benieuwd wat er anders in zou zitten wat de boel stagneert, weet u mischien ook wat het blokje kan zijn wat op de gas hendel zit?

tevens heb ik gister zitten rotzooien met de pomp en kwam ik 2 draden tegen die reageerde op +15, dit waren de plunjers

clifford 0

14 jaar

Hallo beste mensen, helaas heeft niemand me de juiste oplossing kunnen geven!!

Maar deondanks ben ik door gegaan met proberen, en heb hem aan de praat gekregen, het gaat hier dus om een lucas pomp buiten de computer om.

Er zitten 3 plunjers op, deze heb ik als volgt omgeleid: die gene met een geel groene draad(andere zit aan massa) heb ik niet aangesloten.

degene met de geel grijze draad kan op +15 dit is voor de eventuele extra start brandstof(andere hiervan tevens aan massa.

dan de laatste, de STOPKLEP zeer goed weggewerk, deze zat verbonden via startblokkering origineel, er komen dan 2 zwarte draden tevoorschijn, 1 gaat aan massa, de andere +15 via kontact die blijft tijdens het starten.

bij mij is de pomp nu werkend, toch allemaal bedankt voor het meedenken groeten clifford

clifford 0

14 jaar

en geeft ie ook vermogen?? ik verwacht van niet; of juis de andere kant op, roken als een kolenkachel.....

audia4 0
badge

14 jaar

Ik moet zegen dat ik eigenlijk nog niet weet hoe het met het vermogen zit, maar roken valt mee, ik de plunjers eruit gehaald, en bestudeert, is eigenlijk iets wat ik niet snap maar hij doet het is of brandstof uit het ene gaatje, of bekrachtigd uit het andere gaatje, als ik ze aansluit doetie het helemaal niet, als ik ze onbekrachtig laat, dan werk alles, reageert goed op het gas, ik heb overigens nog niet gevaren, dat zal denk ik dinsdag gebeuren, want er zit iets fout bij de waterpomp, de multie riem loopt er steeds vanaf, mischien heeft u een zij aanzicht van dit sort motoren, want er zit iets niet goed volgens mij.

clifford 0

14 jaar

Marcel,

Als de riem er steeds vanaf loopt klopt er ergens iets niet, denk aan een poulie die stroef loopt of vast loopt waardoor de riem ernaast vliegt, of een poulie waar een slag in zit kan ook, of iets staat niet in lijn met de rest waardoor de riem ernaast loopt..

Zo hoort hij te liggen :

[url=http://img842.imageshack.us/i/52428871.p...][img]http://img842.imageshack.us/img842/4379/...[/img][/url]

Waarschijnlijk loopt de motor niet zoals het zou moeten met de aanpassing die je gedaan hebt om hem te laten lopen, mocht hij toch nog redelijk lopen, dan heb je mazzel en is het misschien goed genoeg om wat rond te tuffen op het water..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Dankje wel stefan, hier heb ik zeker wat aan, alleen heb ik natuurlijk niet de stuurbekrachtigingspom erop zitten, maar ga hier dan wel eentje opzetten, of in iedergeval een poelie erbij zetten, dit was mijn probleem dus, en inderdaad, als tie maar vooruit komt, vermogen is niet zo van belang want als je weet dat er hiervoor een 1 cilinder diesel met maar 8 pk, dan is alles wat deze motor opleverd winst, maar inderdaad alstie teveel gaat roken, dan overweeg ik wel een andere brandstof pomp in te gaan bouwen, nogmaals bedankt voor het riem loopschema, en ik gaat vandaag er mee aan de slag, jullie horen het wel.

Groetjes marcello

clifford 0

14 jaar

Ik ben vandaag tot de conclussie gekomen dat ik de verkeerde waterpomp huis, en dynamosteun had, kheb deze nu origineel gehaald, het waterpomp huis en dynamo steun zitten hier in 1, maar nog steeds een probleem, omdat deze ook voor een auto met stuurbekrachtigings pomp is, ik denk dat ik dus inderdaad hier ook een extra losse poelie moet gaan monteren, maar mischien heeft iemand nog een multie riem loop schema van 1 tje zonder stuurbekrachtiging, maar denk dat er toch niets anders op zit dan een losse extra poelie, tevens heb ik de ingang waar de termostaat in zit afgesloten, en een t-stuk extra geplaatst op de onderste aansluiting van de olie koeler, dit omdat het anders niet zou passen i.v.m. nieuwe motorsteun. betekend dus volgens mij dat er nu een continue circulatie zal zijn van het koel systeem.

kga morgen dus weer verder prutsen, en zal mijn nieuwe bevindingen weer met jullie delen.

groetjes Marcello

clifford 0

14 jaar

Nou mensen na 1 weekje te zijn gestopt met mijn project, vandaag weer motivatie om verder te gaan!

alles is dus werken, op de multie riem na, maar kheb de knoop doorgehakt, en ga een stuurpomp inbouwen als extra poelie, maar nu kan ik er 1jte kopen op internet, maar zit ik toch nog met een vraag.

er is er 1 te koop, maar die is van een benzine auto, maar ik heb al gekeken, en de naaf lengte is hetzelfde, maar weet iemand of de bevestiging ook hetzelfde is??? naar mijn idee zal de capaciteit anders zijn, maar dat is voor mij dus geen probleem als de bevestiging maar hetzelfde is.

kopen of niet dat is de vraag??

vriendelijke groet Marcello

clifford 0

14 jaar

die stuurbekrachtiging pomp is geen probleem
hebben wij ook wel een met 2 motoren in een boot dan laten we gewoon 1 constant circuleren MAAR dan zetten we er wel een olie koeler tussen nog nooit geen problemen mee gehad

je kan hem natuurlijk ook gewoon droog laten draaien maar dan loopt hij zo wie zo naar de malemoer en hij zal warmte gaan produceren wat weer tot ander problemen KAN(hoeft niet) lijden

Nksn 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.