geachte mensen,
Vandaag mijn auto (een 1800 GT type 3 ABS motor) voor de keuring gehad, maar werd afgekeurd op de co2, dit was tussen 1.5 en 1.6.
Wezen kijken en meten, bleek de voet van de carburateur lek, is nu vervangen, en lag de massa van ik denk de inspuitcomputer los, ook gerepareerd, en gaf de lambda een voltage aan van 0.39 v, deze ook vervangen, hij pendelt nu wel, maar tussen globaal 0.28 v en 0.50 v. Is dit goed??? mij is verteld dat hij moet pendelen tussen 0.2 en 0.8 volt stationair. Ben ik te precies of kan ik hem weer laten keuren...
wie o wie helpt!
groeten Teun
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gemeten met een scoop of met een multimeter; de multimeter kan niet snel genoeg meten om de uiterste pieken weer te geven op zijn scherm...
Alleen met een scoop is het lamda signaal dusdanig zichtbaar te maken zodat je van een goede of foute sonde kan spreken.]
Voordat je hem laat keuren zou ik ffe meten wat het co nu is, voor het zelfde geld hebben bovengenoemde storingen je katalysator ook om zeep geholpen.
gemeten met multimeter, maar het signaal verandert nu wel elke keer met de eerder genoemde waardes. Ik laat hem morgen wederom meten en ik hoop op een goede waarde........
19 jaar
De auto is door de keuring, lambdawaarde (?) was nu keurig, co aan de hoge kant, maar hij is erdoor, dus niks meer aan doen.
bedankt voor het meedenken.
19 jaar
Waarschijnlijk is de katalysatorwerking niet optimaal meer, maar zolang je de apk haalt niets aan doen dus.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar