auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: distributieriem

Bouwjaar: 1998

heb vorige week van part. golf 1.8 20v agu motor gekocht km stand 124.000 alle beurten gehad bij vw dealer laatste bij 117000 na 2 dagen rijden tanden van riem af resultaat 20 kleppen krom meteen naar waterpomp gekeken kunstof schoepenrad verrot vw dealers bedankt[bongers] . onkosten voor mij 1400euro omdat ik hem zelf gemaakt heb commentaar dealer hoeft pas bij 180000 vervangen te worden. dus bespaar hier niet op

Geplaatst door

mark7251 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

idd, die waterpompen zijn echt niet zoals het zijn moet. Bedankt om het hier te melden Peter, zo weten andere mensen het ook

Fredo 0

19 jaar

Riem van deze motoren om de 90.000 vervangen kan geen kwaad, zijn behoorlijk zwaar belast met die 20 kleppies die hij aan moet drijven. Riem en spanner vervangen kost ongeveer 1/10 van wat je nu kwijt bent.

En de dealer moet hem elke grote beurt controleren op slijtage en scheurvorming, en eventueel vervangen. Misschien heeft jouw voorganger hun vervangingsadvies wel in de wind geslagen, en dan heb je idd geen poot om op te staan.

audia4 0
badge

19 jaar

deugt niet veel van de dealers als ik al die reacties op problemcar zie.

Bij de dealers werken gewoon mensen die technisch geschoold zijn, maar je ziet al hier op het forum hoe technisch kundige mensen van mening kunnen verschillen. Zelf weet ik uit ervaring hoe je soms dingen over het hoofd zie omdat de oorzaak van de problemen meestal iets anders was. En je moet wel bedenken dat je hier op problemcar wel de problemen zie, niet wat er goed en naar tevredenheid wordt opgelost. Sjaak

sjaak10918 0
badge

19 jaar

ik werk zelf al jaren bij een vag dealer vandaar deze opmerking de mensen met klachten komen vaak bij een dealer als ze het zelf niet kunnen of de zaak verknalt hebben en achteraf zeiken ze de dealer af, vaak onterecht.

Dealer mankeert nix aan in dit geval. Zal namelijk niet de eerste pariculier zijn die de auto binnen een jaar denkt te verkopen en dus niets meer laat vervangen. Dealer kan hoog en laag springen dat de riem moet worden gedaan, maar als de klant niet wil is het zijn eigen keuze......

audia4 0
badge

19 jaar

dealer mankeert wel wat aan de wagen heeft alle beurten gehad en er is nooit geadviseerd om de riem te vervangen. ze geven zelfs aan dat de waterpompen nooit kapot gaan en dat de riem pas bij 180000 vervangen hoeft te worden en de vorige eigenaar heeft nergens op bespaart gezien de rekeningen die ik erbij kreeg[1500euro voor enkele kleine reparaties zoals de dealer ze omschrijft] wat voor hun natuurlijk niks voorstelt

mark7251 0

19 jaar

als ik jou moet begrijpen word alles over 1 kam geschoren ik kan je vertellen dat er in de universele wereld ook het een en ander niet deugt en die hebben geen last van al die kwaliteit controles zoals de merkendealers.

ik scheer echt niet alle dealers over een kam de meeste zijn hele goeie maar de dealer waar ik mee te maken heb is gewoon een grote dealer die het veel van de zakelijke rijder moet hebben en misschien wel het omgaan met een particulier niet zo belangrijk vind

mark7251 0

19 jaar

hallo Peter

Late reactie: 20V turbo motoren (ook tt) is ditstributie bekend probleem, ben zelf vw monteur en heb zelf ook en gti turbo.
Schoepen waterpomp kapot komt vaker voor omdat deze van plastic zijn, maar het probleem van de afgebroken tanden zit in het feit dat de distributieriem te slap heeft gestaan en dit word weer veroorzaakt door het spanelement van de spanrol
deze kan namelijk niet meer uitzetten dan zijn maximaal punt en dus staat de riem te slap en gaat die tandjes vrete
mijn advies: Distributieriem van 20V turbo motoren (max 90.000 of 5 j)

Gr

1 0
badge

19 jaar

bedankt voor je reactie heb namelijk ook een tt van 1999 met 83000 op de teller deze ga ik ook nog vernieuwen

mark7251 0

19 jaar

direct verv zou ik zeggen
tandriem, spanrol, spanelement, waterpomp 7 motorsteunbouten omdat deze rekbouten zijn en inbusbouten krukaspoelie, anders draaien ze de volgende keer en kun je ze loskappen. ik zou als het ff kan orginele onderdelen gebruiken, (conti-tech)

1 0
badge

19 jaar

ok zal ik doen bedankt ik ga de spullen bestellen

mark7251 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.