Beste lezers,
Ik ben een cilinderkop van een VW LT (6 cil) 1989 aan het vervangen. De distributieriem was geknapt waardoor nokkenas en kleppen zwaar beschadigd waren, dus andere kop geregeld.
Helaas kan ik nu geen goede werkplaatsdocumentatie vinden om de boel op tijd te zetten.
Bij de meeste VW motoren staat er op het vliegwiel een 0 bij BDP echter kan ik slechts een tweetal vage streepjes op het vliegwiel ondekken. Wie heeft hier gegevens van, of kan mij vertellen hoe ik de boel op tijd kan zetten, welke zuigers moeten bijvoorbeeld boven staan? Graag uw advies.
Mvgr.
Harry van Beek
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo
Mail me even een faxnummer dan zal ik een Autodata uitdraai faxen.
Gr Ron
Hallo
cilinder 1 moet in het bdp staan dan zie je vanzelf door het langwerpige gleufje in de bak de 0 markering.Je nokkenas daarvan moet de gleuf gelijk liggen met je cil kop(deze zit nl excentrisch).Je brandstofpomp kan je met een speciale stift op tyd zetten koperen leiding 15mm past ook .het is echter wel aan te bevelen om je pomp ook even goed af te stellen met een micro klokje.groeten Caspar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar