hallo
heb een x gereden terwijl de motor op 130 graden stond
wat kan er dan gebeuren met de auto maakt dat wat uit, ong 5km mee gereden.
en als er wat is waaraan kan ik dat zien .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan wordt de motor zo heet dat de cyl kop krom zou kunnen trekken of de koppakking er tussen uit.
Heb zelfs een keer gehad met een fox,daarvan was het inlaatspruitstuk op het gedeelte waar deze op de kop zit half weggesmolten door de hitte,maar die heeft wel wat langer dan 5 km doorgereden.
5 km valt opzich wel mee,het is moeilijk te zeggen,maar ik hoop voor je dat alles nog heel is.
Eerst maar het probleem oplossen waardoor hij te heet wordt en dan aanzien.
Ricky,
niet echt slim als je daarmee doorrijd..
probeer dit in ieder geval niet met je olie-lampje..
voor de rest sluit ik me een beetje aan bij Ricky met wat de kop en pakking betreft!
Stefan
17 jaar
ja de v snaar was half gebroken en die stond gebonden met de waterpomp daardoor liep ie heet aan
hoe kom je erachter als het je koppakking is
17 jaar
[quote=rico9764]ja de v snaar was half gebroken en die stond gebonden met de waterpomp daardoor liep ie heet aan
hoe kom je erachter als het je koppakking is[/quote]
Als je de riem vv hebt,(de waterpomp - thermostaat enz. zijn allemaal nog goed),en hij loopt dan wel warm met hoge druk op het reservoir,dan moet je er vanuit gaan dat er schade is opgelopen.
Maar eerst de riem vv en dan verder kijken.
Ricky,
hey
hoe kan je dat zien dat ie warm met een hoge druk loopt op het reservoir
17 jaar
[quote=rico9764]hey
hoe kan je dat zien dat ie warm met een hoge druk loopt op het reservoir[/quote]
als het koelwater eruit loopt (overdruk) met de dop erop,maar dat duurt wel even.
Let vooral als je de motor start naar het verloop van de temperatuur en ontlucht hem goed.
Blijft de temp. netjes op 90 graden,dan zit het wel goed,anders is er wat mis.
Ricky,
Vandaar ook het belang om zeer regelmatig even op je instrumentenpaneel te kijken tijdens het rijden.
Die metertjes zitten er niet voor niks en het vergt per keer kijken nog geen seconde.
Da's erg weinig tijd om een heel dure reparatie te voorkomen......
Tegenstanders zullen direct roepen dat je je ogen op de weg moet houden en dat is ook zo.
Maar als ik zie wat de mensen tegenwoordig toch allemaal al doen en vooral NIET doen tijdens het rijden, kan een snelle blik op het instrumentarium erbij ook geen kwaad meer....
M.a.w.: kijk eens wat minder op het display van je Routeplanner en eens wat vaker naar je instrumentarium.
Routeplanners praten tegen je wanneer je fout rijdt en daar kun je dus je oren voor gebruiken, indien je te laat op je instrumentarium kijkt kan dat een duur foutje worden.....
En je hoeft hier ECHT GEEN Marty Feldman voor te zijn!!
17 jaar
ali
als de motor op bedrijfstemperatuur is voel dan eens aan de slangen wat naar de radiator lopen,deze mogen niet keihard worden ( hard van de druk ) dat kan dan wel eens betekenen dat de koppakking / kop kapot is.
als je verder geen rare symptomen hebt en geen koelvloeistof verlies hebt,zou ik me geen zorgen maken na het vernieuwen van waterpomp en thermostaat e.d.
Stefan
17 jaar
[url=http://imageshack.us][img]http://img165.imageshack.us/img165/3394/...[/img][/url]
Zulke oogjes krijg je er dus echt niet door.....
17 jaar
Heb net hetzelfde probleem eens gehad vorige zomer in mijn audi. Of beter, mijn vrouw heeft het voorgehad in mijn wagen. Idd ook zo'n 5km met verder gereden. Ik dacht dat mijn auto voor de sloop was, maar ik rijd er ondertussen nog altijd met hoor (zonder problemen)...
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar