Hallo!
Hierbij heb ik even een vraag.
Ik zag vandaag op het werk dat mijn draagarmrubbers van de voorste draagarmen en dan de achterste in het aluminium behuizing redelijk ruim zijn.
nu wil ik deze binnenkort vervangen, maar is dit wat te doen?
Moet de hele draagarm onder de auto weg?of is dit onder de auto te doen?
het is dus geen polo 9n2 of ibiza idee maar hier zit de rubber al in de behuizing.
ik hoor het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is heel simpel, auto op de brug en dan de 3 bouten per kant loshalen, draagarm iets omlaag trekken en dan het rubber van de draagarm aftrekken (kan erg vast zitten), dan beetje wd40 op de draagarm doen en de nieuwe erop duwen en de bouten weer vast zetten. Let wel op dat het blok schuin wordt getrokken door de vorm dus zorg er wel voor dat je de bouten er recht in doet, zou als eerste de dikke bout doen zodat daarna het blok recht staat en dan de 2 kleine monteren.
okey dus valt mee en dus niet zoon pokke werk als bij de polo 9n2/3
moeten de bouten ook nog op een bepaalde moment vast?of vast is vast? en moet er ook nog uitgelijnd worden daarnaar?
bedankt voor de info ricky :)
12 jaar
Idd bij de Polo is het lastiger, officieel wel op moment maar ik doe altijd vast is vast en dan nog een klein tikkie (is op gevoel) , de dikke bout 2 tikkie's hahaha en uitlijnen hoeft niet. Als je dit bij de Polo al eens hebt gedaan dan doe je dit met 1 vinger in je neus en de ander een biertje hahaha.
dan komt het helemaal goed,heb ze wel eens vv van een polo. biertje gaat er altijd wel in :P
bedankt!
12 jaar
rubbers er gister onder gezet,was echt een makkie :)
12 jaar
Echt een makkie? Over welk type hebben jullie het?
Heb sinds 2 dagen als ik put reed of heel kort aan mij stuur draaide en bij hard remmen en krakend geluid, wagen even op de brug gezet en niets te zien, heb even een collega erbij gehaald en kort aan het stuur laten draaien en dan zag ik dat de rubber rechtsvoor aan het scheuren was.
Ik zou graag weten of dit type veel werktijd vraagt:
http://www.volksforum.com/albums/files/4...
Of is dit eventueel volledig met alu-stuk te verkrijgen?
Ook is het beter deze te vervangen door volle zoals op audi wordt toegepast.
Heb ooit op een Golf 3 deze achteraan moeten vervangen en was er toch enkele uren mee zoet.
Kan iemand ongeveer de werktijden hier van meedelen en eventueel wat tips voor het uitpersen want ben mechanicien maar niet bij de VAG groep.
Grtz
12 jaar
Die foto is van een Polo (of andere vag auto met zelfde onderstel) en waar deze topic over gaat is van een Golf 5 en bij de Golf kan je het alluminium blok met rubber zo verwijderen/losschroeven (3 bouten) maar bij de Polo moet je hem eruit persen en dat is idd veel meer werk. Misschien kan je idd compleet met alluminium vervangen maar dat weet ik niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar