262 bezoekers online

Volkswagen golf 4 2.0 115pk 2004: elektrische problemen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2000

Ik kwam een andere post tegen nadat ik gezocht had naar piekspanning problemen. aar een echt antwoord kwam niet naar voren in die post.
Heb een probleem met mijn Golf Mk4 2.0 GLS type aanduiding in de VS is waarschijnlijk iets anders. Zo nu en dan als ik de contact sleutel omdraai gebeurd er niets. Geen lichtjes en ook geen toon dat de sleutel in het contact zit, als ik vervolgens de sleutel doordraai naar starten gebeurt er ook helemaal niets. Als ik het contact uit zet dan hoor ik een relais klikken en zelfs de lamp in de deur knippert met het ritme van het relais.
Meestal voordat zo iets gebeurt reset de klok naar 12:00 en de trip meter gaat naar 0.0 op het moment dat ik het contact uitzet.
Laatst was het probleem iets 'erger' op dat moment als ik het rempedaal intrapte dimde de klok en de kilometerstand to bijna onzichtbaar, Dat was de dag voordat ik de massa's onder het dashboard controleerde.
Wat ik al zover gedaan heb:
+kabel van accu naar startrelais ingekort
massa aansluitingen onder de accubak schoongemaakt
massa aansluiting op de stuurkolom en bij pedalen gecontroleerd
Zekering kastje op de accu gecontroleerd
Accu vervangen
Koplamp bedrading vervangen (isolatie brokkelt af)

Deze auto is niet mijn beste aankoop geweest, maar ik had snel iets goedkoops nodig al viel dat goedkope ook wel weer mee, Zover heeft hij me maar twee keer in meer dan een jaar aan de kant laten staan. eerste keer was de benzinepomp die het begaf en de tweede keer een spannings issue (viel stil voor stoplicht en wilde niet starten)

Kortgeleden is ook een goedkope walkie talkie die ik met een battery eliminator had aangesloten overleden en ook de digitale schakeling die er bij zat. Wellicht door piekspanningen? De battery eliminator reduceert de spanning naar ongeveer 8 volt en de schakeling zat aangesloten op een USB adapter.

TexasGuy

Geplaatst door TexasGuy , lid sinds 2 weken geleden

2 Reacties

0

Siem Bijman, 2 weken geleden

Kan zijn dat het contactblokje de oorzaak is. Zit achter het mechanische contactslot. Maar, beter is om eens te meten bv met een stroomtang om te zien of er daadwerkelijk een piekspanning is bij het terugdraaien van je contactsleutel.

0

TexasGuy, 1 week geleden

Thanks, heb in ieder geval een nieuwe switch besteld. Zal het spul opentrekken als ik de switch binnen heb.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.