Mogelijke oorzaak gevraagd in het volgende geval:
Als je het rechter portierraam half open wilt doen, gaat dat prima en stopt dan ook wanneer je de schakelaar los laat. Wil je nu het raam weer dicht doen, gaat het raam eerst +/- 2 cm. naar boven maar stopt dan en gaat meteen weer open tot ongeveer 2/3 open en stopt daar. Vanaf dat punt kun je het raam wel weer in 1 keer helemaal sluiten.
Open je het raam in 1 keer helemaal, dan gaat deze wel in 1 keer helemaal dicht. het probleem doet zich dus alleen voor als het raam maar gedeeltelijk wordt geopend.
Opnieuw inleren gaf geen soelaas. En de laatste berichten waren dat het linker raam dit nu ook af en toe eens deed..... Iemand een idee?
Mvg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loopt het raam niet een beetje te zwaar? Dat de vingerbeveiliging gaat ingrijpen? Dus als je het raam een beetje helpt gaat het wel goed?
De raammechanieken van de Golfjes hebben ook helaas geen goede reputatie.
Lijkt toch alsof hij ergens een zwaar punt tegenkomt nadat je hem half geopend hebt gehad dus wellicht ergens speling op het mechanisme?
Auto is er geweest. Geen oplossing. Van alles aan gedaan maar geen effect. Andere motor gemonteerd, opnieuw ingeleerd enz. Portierplaat er af gehad om het mechaniek te controleren: niets aan te vinden: alles werkt wat dat betreft naar behoren. Mochten er nog ideeën zijn........... Graag.
Mvg.
Draaiden alle wieltjes nog wel waar de kabel overheen loopt?
Kan eigenlijk niet anders dan dat het raam te zwaar gaat of zwaar punt heeft of het motortje is stuk of misschien kan de software van motortje worden ge-update.
Ja, wieltjes draaien allemaal. Ook soepel. Kun je goed zien als de portierplaat er af is. Motortje stuk geloof ik (nog) niet. Zou wel toeval zijn dat alle twee hetzelfde euvel zouden hebben...... Om het nog ingewikkelder te maken: Indien je de ruit half open doet, kun je de ruit handmatig nog een paar cm. naar beneden drukken. ( i.v.m. de veren op de buitenkabels). Sluit je het raam daarna, gaat deze wel in 1 keer helemaal dicht. Tig-keer geprobeerd en niet 1 keer geweigerd. Druk je het raam niet handmatig naar beneden, treedt het euvel wel op.
Mvg.
Dan zou het kunnen dat wanneer de veer tegen de aanslag komt dat de ruitmotor dan denk dat er iets tussen het raam zit en dan de beveiliging inschakelt.
Dan zou het heel goed kunnen dat het verholpen is als je het mechaniek vervangt, misschien heeft deze dan minder speling op de veer en denk de ruitmotor dan niet dat er iets tussen het raam zit.
De klant wil het nu voorlopig zo laten.
Bedankt voor de reacties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar