Hallo allen hier ,
Allereerst zal ik me even voorstellen :
Ik ben Thei en rij een Passat 18 t 20v automaat van 1999 daarnaast heb ik nog een Caddy 20 SDI van 2005 , heb zelf altijd in de auto`s gezeten en weer overnieuw na omstandigheden .
Nu heb ik een probleem met de Caddy , heb hem gekocht in December 2014 en had toen al 280000 km op de klok , maar in eerste instantie liep hij best aardig , maar al snel bleek tot als de auto een tijdje en ik bedoel een paar uur dan startte hij heel slecht soms helemaal niet , beetje startpiloot en vrijwel direct lopen , auto weggebracht naar specialist nabij Eindhoven ( woon zelf helemaal in het zuiden ) na 2 dagen was auto klaar , bleek pompverstuiver probleem en hadden ze super gerepareerd , startte weer meteen liep als zonnetje , kosten dik 1000,- , maar goed auto was perfect tot na een paar maandjes in eens onder het rijden een flinke klap , derde cilinder zuigerdeel door blok naar buiten hele motorruimte onder de olie , helaas maar goed andere motor gekocht met 3 mnd garantie ( let wel dit is precies de zelfde motor met zelfde motorcode ) motor binnen en natuurlijk een hoop spullen vernieuwd distributie riem loopwielen span rol waterpomp gloei pluggen sensoren enz. alles omgebouwd netjes alles schoon gemaakt aangesloten , starten en na heel even starten direct geweldig lopen geen bij geluiden , goed rijden precies 2 dagen en toen begon hij pas echt raar te doen , en dat is tevens mijn vraag , na dit alles te hebben gedaan en 2 dagen probleemloos lopen en starten gaat nu meestal zodra ik hem op contact zet de toerenteller in de combi heen en weer zonder tot de auto loopt dan klappert een relais onder stuur gaat het alarm oliedruk controle piepen en lampje knipperen zodra je dan probeert te starten draait hij niet eens rond , maar zodra je hem van contact en weer op contact zet kan het zijn tot het even normaal lijkt te zijn als je dan start , start hij wel na tijdje doorstarten , maar dan gaat lampje in combi gloei spiraal knipperen en loopt hij op een noodprogramma omdat hij dan maar max 3200 toeren maakt en maar 110 km p/u max loopt , zet je hem dan uit en daarna weer op contact kan het zijn tot weer alles normaal lijkt en start hij zelfs zonder problemen in een keer rond draaien , maar dan slaat hij binnen enkele seconden af .
Ik heb het zo uitvoerig mogelijk proberen uit te leggen omdat ik dik 15 jaar in de auto elektro heb gewerkt en al die jaren natuurlijk ieder jaar nieuwe cursus via baas niet echt een leek zou ik zeggen .
Nou wat heb ik al tot nu toe gedaan , geprobeerd uit te lezen , te vergeefs natuurlijk omdat storing niet altijd aanwezig is maakt het het nog lastiger soms blijft hij 10 minuten goed als je hem alleen op contact zet zonder te haperen en dan begint hij ineens spontaan te klikken lampjes knipperen zonder dat iemand in de buurt is , soms begint hij direct , soms veel langer , tot je gaat starten en dan ligt het al juist eraan soms start hij moeilijk maar blijft hij wel lopen of hij start heel goed en slaat na een paar seconde af of hij draait niet eens rond .
Zekering kast in motorruimte uit mekaar gehad schoon gemaakt in elkaar gezet en werken voor 20 minuten had ik het idee tot het gedeeltelijk was opgelost , helaas dus gewoon het zelfde probleem , het aller raarste vind ik tot er gewoon niemand in de buurt is en spontaan begint zonder ergens ook maar aan te komen , geen gewoon los contact zou ik zeggen rammelen aan draadboom zekering kast relais box maakt geen verschil , vandaar .
Wie o wie herkend of kan mij helpen met dit probleem , bij voorbaat hartelijk bedankt alvast .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zegt gloeispiraal knippert en je hebt hem uitgelezen maar geen storing? Denk dat je niet goed hebt uitgelezen oid want het maakt namelijk niet uit of de klacht wel of niet aanwezig is want hij slaat de aanwezige storing gewoon op in het geheugen. Mijn advies is als eerste laten uitlezen bij de dealer of met een geschikt uitleesapparaat en dan verder kijken. Maar denk ook omdat je zelf al bezig bent geweest dat je waarschijnlijk zelf al storingen hebt gecreëerd dus dan verstandig eerst alle storingen wissen en dan rijden en wachten totdat het probleem zich weer voor doet of dat storingslamp aan gaat en dan uitlezen en kijken welke storing er als eerste terug komt en dan weer verder kijken.
Hartelijk bedankt voor snelle reactie , maar bedoelde niet geen storing , en heb prof. uitleesapparaat , heb altijd in garage gewerkt en daar doe ik dat nu met alles wat er nodig is , wat ik bedoelde is tot uitlezen gewoon geen zin heeft zolang alles blijft knipperen en relais doen klapperen krijg je vanzelfsprekend 300 foutcodes omdat de combi net een kerstboom is , maar op moment tot het lijkt tot er even geen storing is kan je natuurlijk uitlezen en heb je als je geluk hebt de test klaar voor tot de zaak begint te haperen anders valt ook uitleesapparaat uit en aan .
8 jaar
Nou juist door uitlezen weet je aan de hand van het type storing wat steeds weer terug komt en je koppelt dit aan het type klacht dan heb je een zoekrichting. Vaak zijn er maar 1 of 2 of 3 storingen die erin staan die de veroorzaker zijn en de rest van de storingen zijn een VERVOLG dus beste is eerst alle storingen te wissen en dan wachten op het probleem en dan uitlezen en hier alle storingen plaatsen en dan weten wij ook meer als we weten welke storingen er steeds in staan/terug komen.
Ja daar heb je zeker gelijk in en zal nog eens helemaal uitlezen resetten en opschrijven wat er terug komt zoals je zegt en zal de foutcodes plaatsen die blijven terug komen , heel erg bedankt Ricky , foutcodes volgen .
8 jaar
Nou omdat ik soms wel soms niet in de motor ecu kan komen met uitlezen kan ik geen foutcodes doorgeven , na een x keren uitlezen kwam ik in steeds minder ecu`s , dus contact op genomen met ACtronics en motor ecu , combi en contactsleutel opgestuurd en nu afwachten wanneer het spul terug komt , en of ze er iets aan hebben kunnen doen , hoop vrijdag terug te hebben.
Word vervolgt .......
8 jaar
Nou motor ecu en de combi met sleutel weer terug van actronics , na betalen van €287,30 mocht ik het pakket in ontvangst nemen , na montage , de daadwerkelijke storing eruit , maar start niet meer normaal , wil zeggen na ongeveer 6 tot 10 seconden doorstarten gaat gloeispiraallampje knipperen en start hij wel maar loopt op noodprogramma bij 3200 toeren is einde dus ongeveer 110 km per uur , is natuurlijk niet goed moet te lang doorstarten , toerental van startmotor is ok , wat mij echter wel op valt is in life data is tot bij het beginnen te starten geen toerental zichtbaar is , en op moment tot hij in nood loop gaat krijg ik ook toerental te zien dwz na een x aantal seconden door starten , je hoort dan ook duidelijk een relais klikken onder dash , heb toerental sensor nieuw en de oude wel los maar nog niet eruit , morgen weer een dag , dit is de foutcode die er nu nog inzit ook met lopende motor zie foto .
8 jaar
Nou na lang zoeken meten en nog eens meten uiteindelijk toch gevonden , toen ik de kabelboom tussen ecu en sensoren voor de vierde keer ging doormeten zag ik eindelijk een kabelbreuk , zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om de bedrading te belasten , dan had ik dit probleem direct gevonden , nou bypass gemaakt van motor ecu naar toerental sensor , probleem opgelost . iedereen bedankt voor mee denken !!
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar