Met enige regelmaat gaat bij bovengenoemde VW Lupo 1.4I met AUD motor het motorstoringslampje branden
Na resetten blijft het soms wel een langere tijd weg maar het kan ook weer snel terug komen.
De foutcode die wordt getoond is P1165 (Rijkmengsel overschreden)
In de loop van de tijd hebben we al diversen delen vervangen en een aantal metingen verricht echter met het niet
gewenste resultaat
Vervangen O.A.
Lambdasonde voor en na kat./bougies en de kabels/injectoren gereinigd
Gemeten O.A.
Brandstofdruk Sat.2.5 bar bij gas geven 3.0 Bar
Brandstofregeling lange termijn Groep 32 -5.7% en 1.6% na resetten wordt dit 1.2% en 0.0%
er is ook geen overslag herkend
Koelvloeistofsensor wordt herkend bij warme motor 90 grad./inlaatlucht 30 grad.
Loopt netjes en regelmatig stat 680 omw. inspuittijd 4.2 ms
In het verleden is weleens de foutcode P0261/P0264/P0267/P0270 verstuiver 1-2-3-4 kortsluiting met massa getoond
maar die komt de laatste paar keren met uitlezen niet meer voor.
Wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat mij opvalt is de inspuittijd 4.2 ms, ik was vandaag bij een VAG 1.4 BBZ aan het uitlezen en die had stationair 2.0 ms.
Wat is de map waarde, stationair moet ongeveer 340 mb zijn.
Vervang toch eens de temperatuursensor (deze zou af en toe kunnen afwijken en als je hem meet dan is dat een moment opname) en maak het gasklephuis goed schoon en zet deze weer in de basisafstelling en ga het daarna nog eens aanzien.
De gemeten map waarde is stat. 380 mb, gasklephuis ook eerder schoongemaakt en in basisafstelling gezet.
kan eventueel de temp.sensor alsnog vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar