Volkswagen Golf IV: geen druk op rempedaal

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Ik heb vandaag mij auto een grote beut gegeven waarbij ik mij remvloeistof vervangen en ontlucht heb.
Ik heb dit gedaan om eerst alle remvloeistof er uit te dumpen doormiddel van een nippel open te zetten
en net zo lang dompen totdat alles er uit was.
Hierna heb ik me het weer bij gevuld en alles kruislings ontlucht

Als ik nu het contact er niet op heb staan bouw ik gewoon druk op me rempedaal echter als ik de auto aanzet zak het rempedaal terug en voelt het heel sponzig aan.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

johnnieb

Geplaatst door johnnieb (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

remvloeistof kan op 1 manier maar vv worden
reservior op max zetten pompen en op druk houden
een ander nippel open en weer dicht doen, dan pas pedaal weer op druk zetten (pedaal zakt dan natuurlijk tot de bodem toe)
als de niveau op min staat weer bijvullen

of met een ontluchtingsapparaat doen
deze zet een constant druk erop en kun je gewoon nippel open en laten druppelen totdat er genoeg uit is
dit bij elk wiel doen

doe je eerst alles eruit halen en daarna weer verse in dan heb je een groot probleem
dit houdt in dat je naar de garage gebergt moet worden en daar de brug op
testapparatuur eraan en de abs pomp aan zetten om het systeem goed te ontluchten
anders zit er lucht in het systeem en remt hij nooit goed

verder moet je nagaan dat na 3 keer trappen de druk in de rembekrachtiger weg is en deze geen werking meer heeft
start je de motor dan zakt hij iets verder.
sponzig aanvoelen kan duiden op vocht/water in de rembekrachtiger zelf. het is voorgekomen dat er remvloeistof in de bekrachtiger is gekomen bij een wagen (welke weet ik niet precies )

dus de vraag is kun je exact zeggen hoe je hebt gedaan met verversen, dit omdat je nooit mag vervangen (dan komt er lucht in)

johnnieb (0), 14 jaar geleden

Ik heb een nippel open gedraaid en net zo lang gepomp totdat al de remvloeistof eruit was.
Toen heb ik de remvloeistof weer bij gevuld en is er een persoon in de auto te gaan zitten en de andere bij het ontluchtings nippel.
De persoon in de auto gaat pompen dan de ontluchtings nippel dicht en de ontluchtings nippel open als hij het pedaal naar beneden trapt.
Als het niveau weer op min stond weer alles bij gevuld, dit bij elke kant gedaan.

Dus ik ben bang zoals ik jou bericht lees dat ik naar de garage moet...

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

je hebt het bijna goed gedaan
het probleem is dat je eerst het systeem leeg hebt gepompt, dit had je nooit mogen doen.
het is makkelijker door steeds vol te gooien het reservior en dan de persoon laten pompen wanneer je dan de nippel open dicht draait
totaal gaat dan maar 1.5-2 liter door het systeem, laatst nog een abs module vv (wegens storing/garantie) en dan gaat er onderhand meer dan 4 liter om alle lucht eruit te krijgen

nu is de vraag of de abs wel ontlucht is (dit kan alleen aan de computer te hangen en hem de pomp aan laten sturen zodat er geen lucht in zit en deze weg pompen)
als hier lucht zit remt hij een keer niet goed, of de abs kan de werking niet doen

maar dat is niet het echte probleem
het probleem is dat je rem sponzig aanvoelt en zakt bij het starten van de wagen
zoals eerder gezegt pomp je de bekrachtiger in 3 of meer keer leeg
start je de motor zakt het pedaal (dit is dan goed)

het slimste is door een dealer te laten ontluchten op de goeie manier (wordt waarschijnlijk ook weer een keer ververst) kosten liggen dacht ik tegen de 100euro (verschilt per type en merk en dealer)
ik weet niet wat ze rekenen om de abs ook bij te gebruiken omdat dit zeker juist moet gebeuren.
hierna kun je pas kijken naar de bekrachtiger zelf

in ieder geval sterkte verder

johnnieb (0), 14 jaar geleden

Okee, bedank voor je info.

Ik heb een afspraak met de garage gemaakt voor vrijdag dus even afwachten nog!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.