Volkswagen Golf: golf 2 1.8 1989 tekening trommel rem

Bouwjaar: 1989

ik probeerde laats mijn achter rem te vervangen , ging allemaal goed tot ik 1 veertje loshaalde en de rest ook gelijk los sprong.

nu weet ik echt niet meer hoe het in elkaar moet weet iemand mischien tekeningen die mij kunnen helpen dit probleem op te lossen ?

hartelijk dank vast

stemundo

Geplaatst door stemundo (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Is de andere kant bekijken een optie?

Hans

stemundo (0), 16 jaar geleden

dat gaat ook niet lukken want daar kunnen we nog niet bij :S anders hadden we dat al gedaan

Speedrazor (0), 16 jaar geleden

[img]http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jet...[/img]

1 Naafdop
2 Splitpen
3 Borgring
4 Naafmoer
5 Drukring
6 Buitenste wiellager
7 Remtrommel
8 Bout (60 Nm)
9 Schotelveer
10 Remankerplaat met remschoenen
11 Astap


[img]http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jet...[/img]

1 Bovenste terugtrekveer
2 Drukstang
3 Wig
4 Spanveer
5 Wielremcilinder
6 Dop
7 Remankerplaat
8 Inbusbout (10 Nm)
9 Spanstift
10 Veerschotel
11 Drukveer
12 Trekveer
13 Onderste terugtrekveer
14 Remhefboom
15 Remschoenen


Controleer de remvoeringdikte via het kijkgat in de ankerplaat, hiervoor moet eerst de dop (6 in figuur 13.8). De minimale dikte staat aangegeven in hoofdstuk 19.


- Verwijder de achterwielen en zet de achterzijde van de auto op bokken.
- Druk de stelwig met een schroevedraaier door een boutgat in de trommel omhoog, zodat de remschoenen zich terugzetten.
- Verwijder de naafdop.
- Draai de naafmoer los en bouw de remtrommel uit.
- Borstel het stof van de remtrommel, de remschoenen en de ankerplaat.
- Licht de stofhoesjes van de wielremcilinder op. U mag geen sporen van lekkage zien. Anders wielremcilinder vernieuwen of reviseren.
- Meet met een schuifmaat de voeringdikte op (minimale dikte zie hoofdstuk 19). Als een van de remvoeringen onder de slijtagegrens zit, moeten alle remschoenen worden vervangen.
- Verwijder de veerschotels van de drukveren door ze in te drukken en vervolgens een kwart slag te draaien.
- Licht de remschoen met de hand uit het onderste anker.
- Let op de plaatsing van de veren en van de stang en haak vervolgens de onderste terugtrekveer los.
- Haak de handremkabel uit de hefboom.
- Maak de remschoenen los van de wielremcilinder en haak de terugtrekveer los van de stelwig.
- Verwijder de remschoenen. Breng de stelwig zodanig aan dat de neus naar de remankerplaat wijst.
- Indien u de wielremcilinder niet verwijdert, moet u hier een elastiekje omheen doen om de zuigers op hun plaats te houden.
- Controleer de remtrommel op slijtage en beschadigingen.
- Het aanbrengen gebeurt in omgekeerde volgorde van het verwijderen.
- Stel het wiellager af.
- Trap het rempedaal enkele malen stevig in zodat de remschoenen zich kunnen zetten.

Bron: ESVJ.be

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.