Volkswagen Golf III : Golf 3 2.0GL valt uit

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GL (AGG)

Hallo,

Al een ruime tijd zit ik met een probleem met mijn golf 2.0GL (motorcode AGG) uit 1996. Na ongeveer 5 minuten rijden(zodra de motor warm is) valt deze uit. Wat gebeurd er precies:
- Tikken in zekeringskast
- Toerenteller valt naar 0
- Olielampje gaat aan

Als ik dan opnieuw probeer te starten gaat hij niet aan. Hij start dan niet door en het ruikt in de wagen naar benzine.

Wat is er allemaal al gedaan:
- Ontsteking vervangen
- Bobine vervangen
- Regelapparaat gecontroleerd door ACTronics.
- Zekeringen vervangen
- Alle relais inc relaiskast vervangen
- Massakabels doorgemeten

Dit had allemaal geen effect. Hij blijft uitvallen zodra de motor warm is.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

GolfAGG

Geplaatst door GolfAGG (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

volkswagen1802 (0) PRO, 12 jaar geleden

Is hij als eens uitgelezen?
Zo niet eerst storingen uitlezen.
Mijn gevoel zegt dat het te maken heeft de krukassensor.
Bekabeling of sensor defect maar eerst (laten) uitlezen!

GolfAGG (0), 12 jaar geleden

[quote=volkswagen1802]Is hij als eens uitgelezen?
Zo niet eerst storingen uitlezen.
Mijn gevoel zegt dat het te maken heeft de krukassensor.
Bekabeling of sensor defect maar eerst (laten) uitlezen![/quote]
Hallo,

Bedankt voor de reactie. Uitlezen is gebeurd. Enigste foutmelding die steeds terugkomt is snelheidssensor. Deze is vervangen maar valt nog steeds uit.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als een foutcode na het vervangen van de sensor nog steeds terug komt, kan de bedrading ergens beschadigt zijn.
Of de fout is verkeerd geinterpreteerd. Motor snelheid of Voertuig snelheid? (Engine speed of Vehicle Speed).
Wat was het nummer van de foutcode als je dat nog weet?

volkswagen1802 (0) PRO, 12 jaar geleden

Komt deze storing diect terug of komt die pas terug als de auto uit valt?!
Weet je de extacte foutcode met nummer van de foutcode erbij?
Je zou de bekabeling van de toerentalsensor naar het motorregelapparaat kunnen controleren en als die goed is dan de toerentalsensor vervangen.
Als de weerstand meet van de toerentalsensor kun je hem het beste meten als de motor warm is en uitgevallen is want anders zal de weerstand zowiezo goed zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.