Bij mijn auto werkt opeens het deurslot niet meer aan de bijrijderskant. Hij gaat nog wel op slot via de cv als ik de auto op slot doe aan de bestuurderskant. Als ik de sleutel omdraai in het defecte slot dan voel ik geen weerstand, ik kan de sleutel twee kanten opdraaien zonder dat er wat gebeurt. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit evt. kan oplossen?
groeten Ronald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik had het ook, wat bleek nou ? Aan de achterkant van je cilinder zit een soort oogje waar een haak in valt en dat oogje was gebroken bij mij waardoor de haak niet meer op de cilinder bevestigd zat en dus de cilinder ook geen functie meer had. De sleutel draait dan met de cilinder loos in de rondte.
In het ergste geval kan je de cilinder er zo uittrekken als je sleutel erin zit.
Oplossing was een nieuw slot erin laten zetten. In jou geval is het de deur die je het minst gebruikt dus ik zou het zo laten ipv 240 euro bij de dealer neer te leggen. In mijn geval was het de bestuurderskant en heb dus gewoon de cilinder omgewisseld met de passagierskant ipv 240.
Succes
bedankt voor je reactie!
Om dit te kunnen zien moet ik zeker de complete bekleding losmaken, kun je hiervoor een paar aanwijzingen geven?
groet, Ronald
17 jaar
ik kwam er pas achter toen ik de cilinder eruit getrokken had. Toen zag ik dat hij gebroken was. Ja inderdaad bekleding loshalen en de rest wijst zich vanzelf. Het is echt heel makkelijk. Als je een beetje handig bent dan heb je er een klein half uurtje werk aan. Als hij gebroken is dan kan je kijken of je er een op de sloop kunt vinden. Probeer dan de koperen plaatjes van de jouwe over te zetten in dat sloopgevalletje zodat je geen andere sleutel nodig hebt. De koperen plaatjes zijn de plaatjes die uit steken aan de zijkanten van je cilinder. Let wel op de juiste volgorde en dat je de veertjes niet kwijt raakt. Zodra je de bekleding los hebt dan zal je zelf zien dat het heel simpel is.
succes
17 jaar
Om slotcylinder te verwijderen hoef je niet de bekleding los te halen hoor.
Gwoon de torx bout in de deur loshalen (op de hoogte van de buitengreep),en dan de buitengreep opzijtrekken en verwijderen,dan kun je bij het spulletje.
Ricky,
Ja klopt sorry daar heb je helemaal gelijk in ricky, maar als je wilt weten of hij binnen los zit dan moet je wel.
Om enkel de cilinder los te halen dan heb jij gelijk wat betreft torx bout.
17 jaar
Heb de buitengreep losgemaakt en toen bleek het haakje van het "lepeltje" afgebroken te zijn.
Dit "lepeltje"zit weer in het slot/cv gedeelte.
Het haakje achter de cilinder is dus nog intact. Ik ga bij de dealer vragen of ze dit "lepeltje" los leveren.
Lijkt mij wel want er staat een "1HO" nummer op.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties!!
Ronald
17 jaar
[quote=Ronald10414]Heb de buitengreep losgemaakt en toen bleek het haakje van het "lepeltje" afgebroken te zijn.
Dit "lepeltje"zit weer in het slot/cv gedeelte.
Het haakje achter de cilinder is dus nog intact. Ik ga bij de dealer vragen of ze dit "lepeltje" los leveren.
Lijkt mij wel want er staat een "1HO" nummer op.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties!!
Ronald[/quote]
Is allemaal los te krijgen....
Ben bij de dealer geweest en heb dit onderdeel gehaald. Staat exact hetzelfde nummer op (1HO837223), maar het haakje van de nieuwe was toch dikker dan de oude.
Paste dus niet in het oogje achter de cilinder. Met een beetje vijlen passend gemaakt. Groet Ronald
17 jaar
[quote=Ronald10414]Ben bij de dealer geweest en heb dit onderdeel gehaald. Staat exact hetzelfde nummer op (1HO837223), maar het haakje van de nieuwe was toch dikker dan de oude.
Paste dus niet in het oogje achter de cilinder. Met een beetje vijlen passend gemaakt. Groet Ronald[/quote]
klopt,hebben ze dikker gemaakt omdat het anders weer afbreekt.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar