Volkswagen 0: golf 3 krijgt constant warmloper

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Ik heb een golf 3 aangeschaft met een 1.8 motor uit 1992 maar hij heeft constant een warmloper.
bij de 70 graden (als de dop van het watertankje af is) spuit het water er met veel kracht uit en is het een fontein.
het water wat erin zit is bruin/oranje roestwater en er zit geen vleugje koelvloeistof meer in.

de fan slaat de ene keer wel aan en de andere keer niet.

ik heb het id dat de thermostaat ook niet opengaat.
ik heb nu een of ander poeder erin gegooid wat je koelsysteem zou reinigen maar de motor pompt geen water door het blok.

als hij bij 70 graden komt gaat het blok staan roken waaruit je dus op kan maken dat er totaal geen water doorgepompt wordt dus het blok totaal geen koeling heeft.

ik heb deze auto nu een paar dagen en heb em gekocht bij een particulier en die wil niet het geld terug geven maar deze auto is echt een kat in de zak .

de vorige eigenaren zeggen dat de koppakking 2 jaar geleden vervangen is.
wel vreemd dat het hele blok dan nu vol zit met puur roestwater.

wie kan mij helpen ?
ik zit met mn handen in het haar.

astrafreak23

Geplaatst door astrafreak23 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

moderator (0) PRO, 16 jaar geleden

Ontlucht het koelsysteem eerst 'ns goed en laat dan de dop er op zitten. VW hanteerd, als zoveel merken, 'n overdruksysteem. Dit is om het kookpunt te verhogen. Dus als je de dop er afhaald, komt het koelwater naar buiten ......
Ga na het ontluchten eens rijden en bekijk wat de temperatuur doet, of de koelvin inslaat of dat er andere zaken aan het licht komen.
Roestwater duidt op het feit dat men eerder er gewoon kraanwater in gedaan heeft. Niet zo handig dus, wel goedkoop.
Gewoon alles aftappen en vervangen door koelvloeistof.
Maar gezien je verhaal heb ik toch het gevoel dat de koppakking niet lekker is, ondanks dat deze 2 jaar (?) geleden vervangen zou zijn. Is dat aantoonbaar d.m.v. bijv. 'n factuur of was het 'n smoes.......?

Gr.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

koppakking stuk; bij warme motor een lektest doen

Niet te lang over nadenken, gewoon vervangen die handel; kost niet de wereld. En de rekbouten tezamen met de pakking vervangen....

(kan je voorganger vergeten zijn, maar als ik bruine drek hoor denk ik aan een of andere toevoeging wynes of zo, die de lekkage dicht; vorige eigenaar zal wel meer weten.....)

astrafreak23 (0), 16 jaar geleden

@moderator: we hebben navraag gedaan bij de garage waar de koppakking gedaan zou zijn en dat klopt.

@audia4: we zijn erachter gekomen dat de waterpomp stuk is,morgen eerst nieuwe waterpomp en nieuwe thermostaat erop en erin en dan verder kijken,mss is het de koppakking dan toch niet.

i'll keep you posted.

dit is een linkje naar een filmpje hoe het eruit ziet als hij op een bepaalde temperatuur komt.

http://www.youtube.com/watch?v=p2IQQSXNF...

het is echt puur roestwater wat eruit komt,zo ruikt het ook.
tis niet die drek wat eruit komt normaal als je een lekke koppakking hebt.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik hoop het je hopen; maar de waterpomp van een 1.8 kan wel lek maar niet werken heb ik nog niet mee mogen maken.....
Thermostaat vast kan wel. (zit onder in de waterpomp; in het kunstof bochtje)

astrafreak23 (0), 16 jaar geleden

we hebben em eruit gehaald en die pakking ring die erin zit is helemaal verrot.
thermostaat is nog goed maar aangezien ik bij een auto onderdelen bedrijf werk neem ik die ook maar meteen mee en dan zullen we zien of dat het was.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.