close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Golf 4 1.9tdi foutcode 17571. G81 sensor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi ALH

Heb hier een (m'n eigen) auto staan en die geeft telkens foutcode 17571. fuel temp (G81) open or short to plus.

-Eerst sensor vervangen als eerste optie. Geen resultaat
-Sensor doorgemeten en is goed.
-Nu heb ik een kabelbreuk of beter gezegd een door geschuurd stuk gevonden waardoor 2 draden samen contact hebben gemaakt, dit heb ik gemaakt met nieuw stuk draad van gelijke dikte en ongeveer zelfde lengte doormiddel van solderen.
Als ik beide draden van en naar de sensor door meet los van elkaar heb ik geen overgangsweerstand.
Als ik beide draden op de ecu stekker meet dan meet ik correcte waardes van de sensor.

Dus komt er op neer dat de sensor, zowel bedrading als stekker naar de ecu goed zijn dus ben ten einde raad.

Zou het in de computer zitten?

Geplaatst door

Autoted (0)
badge

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In princiepe als de bedrading van de motor ecu naar de sensor helemaal goed is en ze beiden niet onderbroken zijn en ze beiden niet ergens halverwege aan een massa op plus liggen en de sensor is ook in orde dan blijft idd de ecu over.
Heb je echt allebei goed gemeten? Dus van begin naar eind en idd onderling met elkaar en van draad naar massa? Als je echt zeker wilt zijn dan beste om even 2 draden zelf te leggen van stekker motor ecu naar de sensor en als je dan nog steeds storing hebt dan motor ecu stuk.

ricky 10
badge

8 jaar

Door de kortsluiting kan de ECU natuurlijk stuk zijn gegaan...

Maar gewoon weerstand meten zegt niet altijd alles. Je moet het spanningssignaal meten vanaf accu-min (massa) naarde draad. Eerst op de aansluiting van de ecu en daarna op de aansluiting van de sensor. Dit dan wel onder belasting meten (er moet een stroom lopen om dit te kunnen meten).

BV heb je, als er een stroom loopt, bv 2 Volt op de ecu kant en ook 2 Volt op dezelfde draad bij de sensor dan pas is de weerstand goed. Zelfde met de andere draad.

memos 255
badge

8 jaar

Heb de hele kabelboom open gehad om te controleren en waar een slechte plek zat gemaakt.
heb de draden los van elkaar door gemeten deze geven zo goed als nul weerstand, de sensor los en geeft goede waardes, en op beide pinnen gemeten naar de sensor en geeft dan ook goede waardes.
Denk toch sluiting gemaakt in het door geschuurde stuk.

Autoted 0
badge

8 jaar

Oké ga ik dat morgen proberen en anders haal ik de ecu open om te kijken of ik wat kan zien

Autoted 0
badge

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.