auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf I : Golf Cabrio.. Bij koude motor slaat de motor steeds over (3Cil l

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i 2H

Goede dag allemaal!

Ik heb een probleem met golf cabrio 1800 met een 2H motor met luchtmassa meter.
Bij koud start slaat de motor goed aan alleen als hij dan loopt dan slaat hij steeds over net of die op 3 cil loopt..
Als je dan iets meer gas dan blijft hij het doen dat vreemde lopen..
Heb al van alles vervangen maar het wil tot nu toe niet lukken

Bougie's + Kabels
Verdelerkap + Rotor
Hallgever
Temp sensor (beide)
Luchtmassa meter
Andere bobine geprobeert
Vacuum slangetjes gecontroleerd zoverre te zien is..
Wat nu nog te doen ik zat nog te denken aan de lamba sonde maar goed die staat toch nog in open loop bij koud start
dus die mag het toch niet doen?
Hopelijk kunne jullie mij op weg helpen..

groeten hendrik

Geplaatst door

bmw_hendrik (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hendrik

Even een simpele vraag, ik neem aan dat de bougiekabels wel in de goede volgorde zijn aangesloten ?

Heb je een mooi vonk op alle bougies ?

Zijn de injectoren al eens gecontroleerd ?

Is er al eens compressie gemeten ?

Dus je kan zeggen dat hij constant op 3 cilinders loopt, bij koude en warme motor ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ja de bougie kabels zijn nieuw en in goede volgorde aangesloten.. Vonk is verder prima en de klacht is ook alleen bij koude motor op bedrijfstemperatuur rijd hij als het zonnetje echt prima,
Injectoren hebben alle 4 16.7 ohm.. Alleen het vreemde is als je de stekker van de LMM eraf haalft of temp sensor dan loopt hij zeg maar in noodloop en dan loopt hij wel rond..
Compressie meten ga ik morgen doen..

Gr hendrik

bmw_hendrik 0

14 jaar

Hendrik

Meet morgen eens bij koude motor, dus als hij slecht loopt, de weerstand van de koelvloeistof temp sensor..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ok de temperatuur sensor van de koelvloeistof is trouwens vervangen maar goed weet je zo ongeveer wat de waarde moet zijn bij een koude motor/sensor?

Gr hendrik

bmw_hendrik 0

14 jaar

Hendik

Heb je wel de goede sensor vervangen ? je hebt er dacht ik 2, ene voor de meter op het dashbord en de andere voor de ecu, en die laatste moet je hebben.

5000 - 6500 Ohm bij 0 graden
3250 - 4250 Ohm bij 10 graden

275 - 375 Ohm bij 80 graden

Je kan dit eens controleren.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

compressie gemeten cil 1 = 11.5 bar cil 2 = 11.5 bar cil 3 = 11 bar cil 4 = 11.5 bar lijkt mij prima..?

bmw_hendrik 0

14 jaar

Compressie is prima op alle cilinders..

De temp sensor al gecontroleerd ?

stefan84 0

14 jaar

Hmm neej ik heb ze voor de zekerheid vervangen omdat hij zo beroerd liep.. er zitten 2 op en beide heb ik vernieuwd al had die voor de meter misschien niet gehoeven maarja.. ik kan hem nog doormeten maar lijkt me niet eigenlijk dat dat het is..

bmw_hendrik 0

14 jaar

Als hij op 3 cilinders draait als hij koud is,zou je eens 1 voor 1 de bougiekabels eraf kunnen trekken, en kijk bij welke cilinder hij hetzelfde blijft lopen.

Die vonk, is die echt mooi groot blauw ? Of zijn het hele kleine vonkjes ?

stefan84 0

14 jaar

Ja eigenlijk niet zo goed op gelet hij vonkte wel en dat was voor mij eerst genoeg om hem aan de praat te krijgen maar goed ik zal daar eens goed naar kijken vandaag nog en anders morgen.. Maar ik heb die hall gever ook vervangen en daar waren meerdere types voor.. zou het kunnen zijn dat het een verkeerde is ?
Maja hij loopt warm prima.. owja en de speling op de onsteking controleren is mij verteld..

bmw_hendrik 0

14 jaar

Maar heb je de complete ontsteking over gezet, of de losse hall gever ?

Ik denk dat als je een verkeerde had, dat hij helemaal niet meer liep.

Ik neem aan dat je de ontsteking wel afgesteld hebt na het vervangen ?

stefan84 0

14 jaar

Heb een andere hall hever geprobeert maar dat was het ook niet.. Nu het zo steen koud buiten is loopt hij constant op 3 cilinders.. Wil vanavond even de oude bougie kabels proberen, het moet toch in die richting zitten heb ik het idee

bmw_hendrik 0

14 jaar

Maar je zegt dat de kabels nieuw zijn ?

Je kan de weerstand van de kabels eens meten, of spuit ze een nat met een plantenspuit als de motor loopt, en kijk of je vonken ziet of geknetter hoort.

stefan84 0

14 jaar

Goed de oude kabels helpen ook niet.. kon zijn natuurlijk. Heb de kabels nog door gemeten maar die zijn allemaal goed heb de lmm gecontroleerd op aansturing dat gebeurt ook.. De onsteking lijkt me verder goed, de vonk is mooi blauw, wat zou er nu nog over blijven vals lucht? Computer?

bmw_hendrik 0

14 jaar

Als hij op 3 cilinders loopt, stinkt hij dan ook naar benzine ?

Je zou de injectoren eens kunnen controleren, mocht hij echt ergens valse lucht trekken, zou hij ook niet mooi lopen als hij warm is, maar alles is mogelijk natuurlijk.

Had je de compressie koud of warm gemeten ?

Hoe heb je de LMM gemeten ?

stefan84 0

14 jaar

Kijk hier eens, misschien heb je er wat aan :

http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p...

Even een stukje omlaag bladeren en klik op motorcode 2H

Info is een PDF bestand in het Engels.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.