close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf 3 gtd: golf3 gtd loopt slecht

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 gtd

na het kapot lopen van het oude blok hebben we een blok uit een golf gtd uit '98 gepakt.
omdat deze aansluitingen van die nieuwe pomp niet overeen kwamen met die kabelboom van de auto hebben we deze vervangen door de oude pomp uit '93
nu is het probleem dat deze ten alle tijden perfect start maar deze rookt en geen power heeft.
ook heb ik het idee dat de turbo nu ook niets doet.
het nieuwe blok heeft 210d gelopen.

heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Geplaatst door

Mike82 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heeft er echt niemand een idee wat ik kan proberen?

Mike82 0
badge

17 jaar

Staat de pomp goed op tijd?

Koen

koen6346 0

17 jaar

Hoe zijn de verstuivers? Misschien dat je die een keer kunt reinigen. Of moet vervangen. Zijn alle filters schoon?
Eventueel een temperatuursensor die verkeerde waardes geeft?

Cliodennis 0

17 jaar

Mike,

Ik vermoed dat het een reden heeft dat de originele pomp van dat blok andere aansluitingen heeft.

Is het niet misschien ook een fysiek andere pomp. Dan gaat die motor nooit lopen met de pomp van het oude blok. Is het geen optie om de kabelboom van de motor uit 98 over te zetten?

M.v.g,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

een gtd blok van 1998? pomp is zeker niet gelijk aan die van 1993

Harry4233 0
badge

17 jaar

mike

wat je eerst eens moet controleren is of jouw pomp wel overeen komt met de verstuivers
de zogenoemde inspuitdrukken
als een van de 2 niet met jouw moter overeen komt dan zal de moter nooit goed kunnen lopen.

je moet daarbij aan denken dat je moter een bepaalde compressieverhouding heeft de verstuivers een bepaalde druk en jouw pomp een bepaalde druk moet leveren.
als 1 van de 3 niet overeen komt of nagenoeg gelijk is dan zal het niet gaan lukken .dan kan jouw timing wel goed staan maar is jouw rendement nooit optimaal.

wat bedoel je met golf 3 gtd zo n gewone ouderwetse turbo diesel met een gaskabel?


met vr gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

bedankt voor de tip probeer in iedergeval ff die verstuivers.
jah inderdaad met een gaskabel en een hand choke.

Mike82 0
badge

17 jaar

ik heb de verstuivers van het oude blok erop gezet dus die bij de pomp horen.
ditmaak helemaal geen verschil helaas.

het gaat bij bijde blokken om een aaz motor.

Mike82 0
badge

17 jaar

hallo
op welke manier heb je de pomp op tijd gezet?met of zonder meet klokje
als de motor rookt heb je waarschijnlijk toch een timing probleem.
en turbo druk kun je meten.

met vr gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

ik heb de pomp zonder klokje verdraaid zodat hij wel gelijk aanslaat.
maar volgens mij doet de turbo helemaal niks en die zou het toch wel gewoon moeten doen?
heb zelf het idee dat hij rookt omdat de turbo niks doet of is dat heel onlogisch?

de rook is ook niet pikzwart maar meer grijs.

Mike82 0
badge

17 jaar

hoi mike

gelijk aanslaan wil niet altijd wat zeggen.
het beste kun je vooraan beginnen
krukas op nol zetten en ook eens de poelie controleren deze slaan wel eens uit op de spiebaan (de getande poulie)
de nokkenas met de liniaal op tijd zetten en de brandstofpomp met het klokje op tijd zetten en let hier bij wel op de koudstart.

en alleen als je dit zo gecontroleerd hebt dan pas kan je aan je turbo beginnen te denken en let hierbij ook op alle slangen ect.

met vr gr Wilfried

WLS 0
badge

17 jaar

probleem gevonden alles nog ff nagelopen krukas,nokkenas,en pomp dit is die oude versie die je vast kunt zetten met een pen van 14 mm.
nu blijkt dus dat het vacuim systeem niet goed aangesloten was.gevolg eindelijk turbo druk en roken is ook al een stuk minder.
nu alleen nog ff de pomp afstellen met die fijnafstelling.

wilfried en de rest van de mensen bedank voor jullie tijd en moeite.

Mike82 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.