close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: inhouden bij constante snelheid en schokken na opschakelen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 FSI

Mijn Golf V 2.0 FSi gaat bij het oprijden van een viaduct o.i.d. vreselijk schokken/ inhouden. De verbruiksmeter schiet door van ongeveer 6.0 liter naar 23.0 liter verbruik( soms zelfs naar 70 liter verbruik met weinig vermogen). Dit komt voor zowel met het rijden op de cruisecontrol als manueel gebruik.
Verder schokt de auto erg als ik heb opgeschakeld en gas heb gegeven. De garage dacht eerst dat het aan de koppeling lag en heeft de koppeling vervangen (onder garantie).
Verder is het mij opgevallen, dat zodra ik de cruisecontrol uitschakel of het gaspedaal loslaat, dat de verbruiksmeter niet altijd gelijk naar 0,0 liter verbruik gaat.
Ook hierbij de ene keer niets aan de hand en de wel weer.
Het rare is dat deze twee problemen zich niet altijd voordoen, ben ik weer bij de garage is er niets meer aan de hand.
De storing is niet uit te lezen!
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunen liggen?


Thom

Geplaatst door

Thom (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verbruik wat opeens 4 keer zo hoog is verdient toch enig nader onderzoek.
Nu moet je motor wel meer vermogen leveren heuvel op om dezelfde snelheid te houden, dus wat meer verbruik is normaal.
Ook vlak na het schakelen geef je (relatief) behoorlijk gas en verbruik je iets meer.

Kennelijk gaat er onder die omstandigheden iets fout.
Rijdend uitlezen en probleem opwekken (bruggen, hellingen en viaducten opzoeken), dan moet je iets kunnen zien.

oldford 0
badge

14 jaar

Hallo Old Ford,

Meer vermogen te moeten leveren is natuurlijk normaal.
Maar niet dat het verbruik opeens doorschiet naar de hogere waarde.
De schok die ik voel na het gasgeven is echt een harde schok, niet iets van stevig gasgeven of zo.
Rijdend uitlezen is natuurlijk een mogelijkheid, maar het rare is dat de motor niet altijd zo raar reageerd!

Thom

Thom 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.