Volkswagen golf 1600: inhouden golf motorcode abu

Bouwjaar: 1993

vw golf 1600 bj93 houd heel erg in bij plotseling volgas geven als je het gas er dan op blijft houden gebeurt het ook wel dat die afslaat, verder heeft hij soms ook dat die afslaat loopt weer 200m en slaat weer uit en dat gaat dan zo een paarmimuten door.al v.v. is lambda entemperatuursensor en bobine verder nog gewisseld met andere golf ontsteking,ecu,gehele inspuiteenheid. benzinedruk is goed ook komt soms de foutcode lambdasonde verwarming voor maar de sondeverwarming krijgt wel spanning.

Albert_v_h_Goor

Geplaatst door Albert_v_h_Goor (0) , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

alexander242 (0) PRO, 21 jaar geleden

Ik denk dat je probleem in brandstoftoevoer zit,een verstopt benzinefilter of misschien zelfs verkeerd gemonteerd.(er staat een pijl op het filter).je benzinedruk kan hierdoor stationair nog wel in orde zijn.
Ik zal zelf dus het filter vervangen en kijken of ie ook goed gemon. zit.

Hans_p.k. (0), 21 jaar geleden

Heb je al gecontroleerd of de katalisator of de uitlaat niet verstopt zit.

Albert_v_h_Goor (0), 21 jaar geleden

heb vandaag de benzinedruk gemeten die is 1,2 bar met andere golf vergeleken was ook 1,2 bar.brandstoffilter is al v.v. en zit ook goed gemonteerd,katalysator gecontroleerd en uitlaat gedemonteert maar probleem blijft hetzelfde.

arjankempeneers (0) PRO, 21 jaar geleden

Duw of trek eens aan de motor tijdens stationair draaien. Misschien is er wel een kabel die slecht contact maakt of al reeds gebroken is. Als men dan gas geeft kantelt de motor en komt er spanning op de kabelboom of draad. We hebben dit al eens meegemaakt met een Golf 1300 (MH).

caddy1492 (0) PRO, 21 jaar geleden

de lambdasondeverwarming wordt door het benzinepomprelais aangestuurd. relais verwijderen doorverbinden en proberen. ook systeemrelais kan voor problemen zorgen. alles meten tijdens rijden; voedingsspanning, spanning op een sensor (5v), voeding hall gever, voeding brandstofpomp, voeding bobine (zwarte draad van 3 polige stekker bobine), aansturing bobine (groene draad , schakelt naar massa). met systematisch meten moet je er uit komen.

Albert_v_h_Goor (0), 21 jaar geleden

probleem is opgelost. de nieuwe verdelerkap had aan de buitenzijde een scheurtje en zo lekte de vonk tussen de verdeelkap en de zwarte beschermkap weg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.