Ik sta op het punt om een Golf III 66kw TDI te kopen. Ik heb hem technisch nagelopen en kan slechts 1 mankement vinden, de multiriem klappert behoorlijk. Nu is mijn vraag of de spaninrichting van de riem dit euvel veroorzaakt? of kan het ook een vastgeslagen vrijlooppoelie van de dynamo zijn? wie heeft hier ervaring mee, en kan hierbij helpen?? Mocht het de spaninrichting zijn, wie weet dan hoe deze vervangen moet worden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
suggesties:
Kontroleer de spanning van de riem, als die OK is, ligt het niet aan de spanner.
Haal de riem er af, en controleer of alle rollen en poelies soepel lopen en of er geen speling op de lagers zit, dan weet je of het niet een (dure) dynamo is of zo.
Kijk ook of de as van de dynamo en de andere poelies wel recht zitten (mag niet slingeren)en of alle poelies goed gemonteerd zijn.
Je kan op www.tdiclub.com >> TDI FAQ >> maintenance >> timingbelt (distributie)een heleboel foto's vinden, daar staat ook bij hoe je de multiriem kan losnemen. (met grote schroevendraaier)
Als je de auto echt wilt kopen en het niet vertrouwt: probleem laten oplossen voor je iets tekent of betaalt. als het een kleinigheid is, doet niemand daar echt moeilijk over.
Kom je er niet uit: laat maar staan, er zijn 1000 andere TDI's te koop.
bedankt voor je reaktie, ga zaterdag een riemspanner proberen, kwam veel voor volgens de dealer.
21 jaar
Riemspanner vervangen, daarmee euvel verholpen, was een fluitje van een cent.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar