Dag allen,
Graag hulp.
Het betreft een golf 6 GTD uit 2010 cfgb.
Bij het opeens branden van de groeispiraal heeft de auto geen power meer en trek tergend langzaam op.
Soms is de melding verdwenen en rijdt de auto als ouds. En soms komt daar een motorstoring lampje bij.
Aan vagcom krijg ik de melding P0236.
Dat wijst (volgens Gerit Speek en vagcom) naar een mapsensor in de leiding tussen interkoeler en inlaat.
(Meet kennelijk de turbodruk (en temperatuur?) en op basis daarvan wordt brandstof ingespoten.
Deze sensor is reeds vervangen en helaas niet geholpen.
Daarna vond ik op internet dat het ook dat vacuumpompje bovenop het motorblok, die o.a. de turbo aanstuurt, ook deze storing kan geven. Productcode : 1K0906283A.
Deze vandaag vervangen, echter ook niet geholpen.
Beide lampjes branden nog en de auto houdt nog steeds in. (De accu klem nog even los gehad).
Mijn vraag is, moeten deze foutcodes weer gewist worden na de vervanging?
En wat zou het nog meer kunnen zijn?
Alvast veel dank voor je reactie.
Groet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even een update:
In eerste instantie wees de storingsmelding op een druksensor defect, deze vervangen, echter zonder effect.
Heb op eigen initiatief, obv vergelijkbare gevallen op fora, dat kleine vacuumpompje bovenop het motorblok en verbonden met de egr en turboventiel (od zoiets) vervangen.
Ook zonder effect.
Daarna kregen we een duidelijker storingsmelding, hetgeen ook wees naar de bekabeling,
Na een speurtocht heeft Jos al snel een draadbreuk ontdekt in het circuit van de druksensor.
Dat heeft het probleemmopgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar