close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Koeling

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Hallo allemaal,
Bij ons doet zich iets voor, wat ons in voorgaande jaren niet is opgevallen.
Als je bij ons huis vertrekt, richting snelweg, dan duurt de weg naar de snelweg (door files) zo lang, dat de auto qua koelvloeistof op temperatuur is, ongeveer 85 à 90 graden.
Je rijdt de snelweg op en na een paar minuten, daalt de de temp. meter tot een stuk voor de helft; wat zal dit zijn, een graad of 60?
Onze vraag is: kan dit door de rijwind komen, is de thermostaat niet meer optimaal of misschien de waterpomp, maar vooral, kan dit kwaad?

Graag jullie deskundige visie.

Met vriendelijke groet Annie

Geplaatst door

luna3 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de auto is wr schijnlijkop temp.
en dethermostaat open
dan door de rijwind koelt de radiateur snel af en dat komt in de motor
dze koelt dan af en heeft weer even tijd nodig om op tempte komen
verder regeld de thermostaat t dan weer
niet direct zorgen maken als de temp verder goed blijft en geen koel vloeistof verlies

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

probleem zal 99% een defecte thermostaat zijn.

echt slecht is het in eerste instantie niet,maar als de motor niet goed op temperatuur komt,duid dit ook op een hoger brandstof verbruik en een snellere slijtage van de draaiende onderdelen in de motor.

Stefan

stefan84 0

16 jaar

ik heb het thermostaat huis met nieuwe thermostaat vervangen en heb nog steeds 2 problemen

probleem 1 volgas geven bij warme motor pakt hem niet direct tenzij ik rustig of sloom optrek en hij verbruikt warm zeer veel brandstof

probleem 2 heb hem achter de kast gehad en het blijkt dat als mijn motor warm is en de temperatuur meter aangeeft dat hij 90 graden is of 70 maakt niet uit dan geeft de computer aan dat het -31 graden is dus ik denk dat dat probleem 1 ook zal oplossen als ik weet wat probleem 2 is oftewel mijn computer krijgt de verkeerde gegevens van de motor waardoor ik een verkeerde verbranding krijg en daarom houd hij in als hij warm is en zuipt hij als een alcoholist bij koude motor geen problemen.

rarara wat kan dat zijn mijn auto is een lupo van 1999 1.0

jodecy 0

16 jaar

temparatuur sensor defect

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

en waar zit die sensor

jodecy 0

16 jaar

op het blok in het huis van de bovenste waterslang
dacht en stekker met 4 draden

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Hoi Allemaal,
Auto komt snel op temp.
Maar zodra je de snelweg opgaat, scheelt dit zeker een graad of 20.
Onderste waterslang wordt gewoon warm, dus geen thermostaat, ik laat het voorlopig zo en ga ervan uit, dat het toch de rijwindkoeling is die hiervoor zorgt.
Over een paar maanden, dan vernieuwen we alles wat met de koeling te maken heeft, mede omdat we weer toe zijn aan nieuwe riemen et cetera.
Maar weer allemaal erg bedankt.

Groet Annie

luna3 0

16 jaar

sucses

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.