Hallo,
Ik heb een Golf 3 in de werkplaats waarvan de temp. van het koelwater volgens het instrumenten paneel te hoog is.
Temp loopt op tot ong. 100 graden.
We hebben reeds vervangen waterpomp, radiateur, temp. sensor 2x, thermostaat 2x, extra massadraad van af massapunt instrumentenpaneel naar min van accu.
Koppakking gecontroleerd met midlock tester,
Geen extra druk op koelsysteem.
Door het plaatsen van een koelvin schakelaar met een lagere inschakelwaarde van 85 graden en een ontluchtingsgaatje in de thermostaat geboord is de auto rijdbaar.
Volgens de dealer is op dit VDO dashboard geen spanningstabilisator gemonteerd.
Met een externe temp meter meten we een ong. 5 graden lagere temperatuur.
Wie heeft de gouden tip.
Gerard.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat meet je voor signaalspanning op de temperatuur zender?
op welke plek met je met de externe temperatuurmeter? Als die 95 graden aangeeft kloppen de systemen dus allemaal wel en krijgt de motor echt te weinig koeling.
Zit er niet een koelkanaal in de motor goed verstopt dan als je alles vervangen hebt? Slangen worden ook goed hard van de druk?
kijk eens naar het thermostaathuis, volgens mij gaat het deksel wel eens stuk.
als je dit deksel er af haalt moet je kijken of in de midden waar het thermostaat tegen aan drukt een hoekje is gebroken.
dan gaat het thermostaat namelijk niet open.
wat volgens mij ook voorkomt, is dat de waterpomp een kunstof poelie heeft welke wel eens los gaan zitten.
Wat Zegert zegt klopt. Al heeft hij de waterpomp al vervangen, het thermostaathuis is een bekent fenomeen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar