Volkswagen Golf: koperen contactblaadje in rotor ( stroomverdeler kap )

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: GTI 16 V

Hallo !

Tja ik ben mijn auto serieus aan het controleren op stukken die aan vervanging toe zijn .
ik heb alle versleten onderdelen te lang laten aanslepen en nu betaal ik daar de prijs voor.

Ik dacht ik ga de contacten in mijn stroomverdelerkap nog eens even wat zuiver maken aangezien daar toch vaak wat aanslag opzit ( beetje ingebrand ) .
Nu kom ik echter tot de conclusie dat het koperen hamertje ( contact ) in de kunststoffen rotor wat los zit .
Precies dat er ook wat barstjes rond het hamertje in de kunststof zit.
Ik denk dat het koperen hamertje met de tijd gaat losbreken uit de rotor en er dus geen stroomverdeling meer zal mogelijk zijn .
ik zal maar een nieuwe bestellen denk ik , aangezien ik op verlof vertrek volgende week.

Echter is er één probleem.
Hoe krijg ik die rotor in godsnaam van dat asje af ?
Is het erop gelijmd ?

Wat is volgens jullie het beste merk voor zo'n rotor en stroomverdelerkap , want deze vervang ik dan ook maar gelijktijdig ?
Bosch misschien ?


Groeten en ik hoor het wel .

VW Golf 3 GTI 16 V ABS motorcode

Dollar

Geplaatst door Dollar (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jan T (5) PRO, 17 jaar geleden

noel je moet de zelfde monteren die erop zit en je verdeelkap en rotor gelijk vervangen .
de rotor kan vast zitten en zelfs gelijmd je moet deze ook pas demonteren als je die nieuwe hebt want de kans is groot dat hij stuk gaat en je hem er dus in stukjes af moet halen.

groetjes jan.

Dollar (0), 17 jaar geleden

Hé bedankt Jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.