Beste forumleden,
2 maanden geleden heb ik een golf 7 1.6 TDI gekocht uit 2015. Deze is overgenomen met een kapotte verstuiver en deze heb ik laten repareren. Nu kwam vrijwel direct hierna het probleem dat de turbo kapot was en dit heb ik ook laten repareren.
Nu blijkt dat de koelvloeistof enorm snel leeg loopt (max naar min binnen 2000 kilometer rijden). De auto start een klein beetje schokkerig voor 20 seconden bij een koude motor, maar rijdt hierna als een zonnetje en heeft dan geen enkel probleem meer. De olietemperatuur blijft netjes onder de 100 graden. De auto rookt (koud) wel flink met witte rook.
Nu heeft de auto 2 keer onder druk gestaan en zijn er geen lekkages te vinden en kreeg ik tweemaal te horen dat de koppakking/cilinderkop kapot is.
Na wat rondvragen ben ik nu gewezen door iemand die een kennis had die bij een dealer werkt dat het ook wel eens de intercooler kan zijn. Dit zou een hele opluchting zijn. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met soortgelijke situaties of moet ik toch voor het ergste vrezen met betrekking tot de koppakking?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt inderdaad vaker voor dan een koppakking. Is ook niet goedkoop, maar zou dat wel als eerste doen. Een koppakking geeft vaak ook extra druk in het koelsysteem en worden de slangen keihard.
Maar alles kan natuurlijk.
Intercooler er uit halen en apart afpersen.
Intercooler koelt toch aan de lucht, niet aan de koelvloeistof? Hoe zou je dan koelwater verliezen bij een defect aan de intercooler?
1 week
Zitten er geen dunne slangen aan de intercooler ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf VIII of stel zelf een nieuwe vraag.
2 weken