close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: koppelingskabel afstellen 6n??

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Heb een paar weken terug onder mijn Polo 6n van '98 een nieuwe versnellingsbak, koppeling en drukgroep gezet, omdat mijn vorige kapot gelopen is.
Afijn nu rijd ik er een tijdje mee maar nog steeds gaat ie moeilijk in de versnellingen, echt in alle 5, om hem in de achteruit te zetten is echt een ramp.
Nu is mijn vraag waar kan dit in hemelsnaam aan liggen, kun je de koppelingskabel ook stellen ofzo?, want als ik zo blijf doorrijden is deze bak ook zo weer naar zijn grootje.

Als de auto koud is, dan gaat het juist wel iets soepeler, heb er tevens nieuwe olie ingedaan etc, maar word er nu niks wijzer van, waar het aan kan liggen nu

Iemand die me kan helpen of dit probleem ook heeft???
alvast bedankt

Geplaatst door

de clown (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je koppelingspedaal intrapt, voel je dan gelijk tegendruk of is het eerste begin loos en dan pas halverwege tegendruk? Normaal moet je bijna gelijk tegendruk voelen, zeg maar op 2-3 cm lager dan rempedaal.

ricky 10
badge

12 jaar

voel idd wel tegendruk, die is volgens mij wel normaal

de clown 0

12 jaar

Als je met de hand het pedaal indrukt moet je iets vrij slag voelen, je kunt ook bij de bak voelen aan de hevel .
Als je daar een heel klein beetje speling voelt , mmeters , dan is je vrije slag goed.

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

voel idd een beetje speling, maar dat is ook nihil, wat me wel opviel is dat de koppeling laag zit, bij al mijn andere VW's zit ie veel hoger, ook met achteruit rijden hoef ik hem nog geen cm op laten komen dan rijdt ie al

de clown 0

12 jaar

Raymond; had dan ook nog de koppelingskabel nog door een originele kabel vervangen .! Bij het pedaal is het even hobieen (zekeringkast even opzij nemen ). Meestal geeft dit een wereld van verschil . Je moet eens zien hoeveel dat kabelopvangpunt mee buigt naar binnen. Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Punt, zover ik weet zit er een originele koppelingskabel op, ik heb zo het vermoeden dat ik het ik de kabelschakeling onder het blok moet zoeken, dit is losgeweest, misschien dat het hier niet goed opnieuw in elkaar gezet is

de clown 0

12 jaar

Als je onder moeilijk schakelen bedoelt dat de achteruit altijd kraakt . ?! Die stand van de losgenomen verbinding heeft daar niets mee van doen .. Bij het vervangen van de koppeling wordt het wisselen van de kabel aanbevolen .

Succes .

Punt 50
badge

12 jaar

nee in de achteruit maakt hij alleen dat tandenpoets geluid zoals de meeste dat noemen, hij gaat gewoon moeilijk in elke versnelling, als het nu alleen maar 1 versnelling is dan zou je denken dat de bak weer naar de maan is, maar hij doet het dus in alle versnellingen, vandaar dat ik het zo vreemd vind

de clown 0

12 jaar

De koppeling komt dus niet goed vrij . Ook de hoeveelheid olie in de bak speelt een rol.! Dat tanden poetsen daar zou ik snel wat aan doen want de splinters vliegen in het rond. Er zijn in de bak 2 magneten geplaatst die dat staal opvangen . Er zit vaak een hele kwast van staal op zonder dat er klachten zijn. Doe er wat aan ! Is het koppelingpedaal met een paar vingers in te drukken ?????? Zo niet kabel vervangen .
Heb al meer die raad gegeven bij anderen die pas na aandringen over stag gaan . Zie eerdere berichten .

Punt 50
badge

12 jaar

zal de kabel idd vervangen, kan dus niet soepel met een paar vingers de koppeling indrukken

de clown 0

12 jaar

Nou, zal ik dan ook maar eens een klein duitje in het zakje doen ?. Het testen van de kabel gaat ook goed door hem te (laten) bedienen en gelijktijdig te voelen
of er warmte in de buitenkabel komt. Als dat het geval is (vaak bij imitatiekabels) gelijk een originele kabel monteren.
Succes.
Michel

cafe racer 0

12 jaar

auto heeft vanaf 2009 stilgestaan, misschien dat de binnenkabel wel helemaal vastgeroest is, ook een optie tog ga ik de kabel vervangen voor een andere(nieuwe)

de clown 0

12 jaar

nieuwe kabel geplaatst en het probleem is verholpen, dank u allen voor de feedback

de clown 0

12 jaar

Nou ben ik alleen nog benieuwd of je voor een originele of voor een imitatiekabel hebt gekozen ?
groeten

Michel

cafe racer 0

12 jaar

heb een gekocht bij Lantinga, of ie origineel is weet ik niet, je had 2 soorten, had advies gekregen voor de duurdere, omdat de goedkopere versie ook vaak vast gingen zitten.

de clown 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.