hallo,
onlangs kreeg ik een vw golf 3 (motorAAZ turbo diesel) binnen met gebroken nokkenas en kleppen scheef, de oorzaak is de poelie van de krukas die doorgedraaid heeft (gekend probleem) de cilinderkop is reeds terug in orde maar mijn probleem is:
de spiebaan van de krukas is erg uitgesleten,kan die hersteld worden of moet die krukas vervangen worden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat blijft een gok.
er zijn freezen die de krukas vlak maken waardoor de poelie op een groter contactvlak contact heeft maar als de spiebaan weg is wordt het toch wat moeilijker.
ik heb in het verleden wel is een gedaan met de frees krukas vlak gemaakt en dan een nieuwe poelie met locktide vast zetten en de auto rijdt nog.
succes max.
Wij lassen (bijna) altijd de de spiebaan op, en dan weer afvijlen todat de spie weer netjes past. Wel de krukaskeer-
ring vernieuwen!
De spie met locktite aanbrengen. Bout en riemwiel vernieuwen, en de bout smeren met olie. Nooit de bout vastzetten met locktite. Stel dat deze nog eens afbreekt krijg je ém er moeilijk weer uit.
zoals traction zegt, dichtlassen, het beste met een z.g. TIG machine en de spiebaan handmatig op maat maken. daarna zoals lightsomedog zegt de frees gebruiken om de krukas vlak te maken en het hele zaakje netjes monteren met een nieuwe bout (is gemodificeerd) Nieuwe keerring uiteraard en rijden maar weer.
succes
Bedankt voor het advies Lightsomedog nvt en traction en Harry Dok ik zal eens proberen met op te lassen en uitfrezen tot ziens!
dank obh
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar