Goeiedag,
sinds gisteren heb ik het volgende probleem (op een terugrit naar huis):
- het lampje van de temp.meter knippert continu en de naald staat helemaal rechts.
- bij een warme motor "pruttelt" er vloeistof uit de aansluiting (boutje) van de bovenste slang (vanaf de radiateur) met het motorblok.
Epansievat heb ik nagekeken, er zat nog wel vloeistof in (volgens mij nog net zoveel). Slangen van de radiateur konden ingeknepen worden en zover ik weet slaat/sloeg de fan ook gewoon aan.
Toch leek het verdacht veel op een kokende motor. Ik denk zelf dat de thermostaat stuk is. Of erger?
Op de heenrit had ik nergens last van.
alvast bedankt, ik ben nog niet zo'n auto-held :-D
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bas
Als de slangen normaal aanvoelen,allemaal even warm en niet overdreven hard van de druk,kan het wel meevallen,wat vaak voorkomt bij deze motoren is een gescheurde kop,en dat niet het scheurtje tussen de kleppen die je vaak ziet,maar meestal lopen ze dan naar een koelkanaal met alle gevolgen van dien,ook de plastic mondjes waar de slang opzit,gaan nog wel eens stuk!demonteer hem maar eens en controleer hem aan de binnenkant ( gescheurt )
Ik neem aan dat we niet over een TDI praten,maar een gewone 1.6 TD
Dat het lampje aangaat is een teken dat het reservoir leeg is,dat de meter compleet naar rechts uitslaat is niet goed,doe dat niet te vaak want dan kan het je alsnog de kop of pakking kosten.
Ik zou eerst die lekkage verhelpen en opnieuw vullen met koelvloeistof,en laat hem eens warmdraaien,controleer of ventilator draait,dan zou het goed moeten zijn.Controleer ook eens de warerpomp.
Ook gaat nog wel eens de dop en het expansievat kapot,deze kosten overigens niet veel.
En de motoren zijn over het algemeen vrij sterk,een half miljoen op de teller is dan ook geen uitzondering/probleem.
Gr Stefan
Bedankt voor je reactie, Stefan.
Ik laat 'm momenteel nakijken en het schijnt dat 1 van de waterslangen verstopt was.. ook is er idd een mondje vervangen. Verder wordt ie nog nagekeken, dus zodra ik meer weet post ik weer even :-)
15 jaar
Ik ben benieuwd Bas
15 jaar
Net opgehaald:
- Koelwaterslang was verstopt
- Kachel moest doorgespoeld
- Waterflens op de cilinderkop is vervangen
Het viel dus mee :-) In ieder geval bedankt voor het reageren.
Volgende keer hoop ik een uitdagender probleem te posten :-D
gr Bas
15 jaar
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar