Volkswagen Golf IV: Magneetkoppeling van airco maakt lawaai

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AKL

Bij het inschakelen van de airco ontstaat er een lelijk schurend geluit vanonder de motorkap. Dit geluit blijkt van de magneekoppeling afkomstig te zijn. De moer op de poelie lijkt losgelopen te zijn. Ik heb dit vergeleken bij een A3 met dezelfde motor. Hier draait de magneetkoppeling mee met de poelie. Bij de golf draaien deze afzonderlijk van mekaar.

Ik heb geprobeerd de bout vast te draaien, maar uiteraard lukt dit niet omdat de poelie meedraaid. Is er een manier om de poelie tegen te houden?

willemhs

Geplaatst door willemhs (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Pascal Limpens (0) PRO, 12 jaar geleden

Een grote pompetang doet wonderen.
Denk alleen dat hiermee je probleem niet opgelost is.
Pomp zal wel aan het einde van z'n latijn zijn.

Succes, Pascal

willemhs (0), 12 jaar geleden

Ik zeg (schrijf) het verkeerd. De moer zit op de as van de airco pomp/compressor. Deze as draait onafhangkeleijk van de poelie. Ookal houd ik de poelie tegen, dan noch krijg ik de moer niet aangedraaid omdat de as meedraaid. Ik moet dus een manier zien te vinden om de as van de pomp tegen te houden.

willemhs (0), 12 jaar geleden

Ter info. Ik heb vandaag centrale moer op de as met een luchtsleutel aangedraaid en het probleem is opgelost. Was nog wel wat werk omdat de motorsteun los moest en ik het blok moest laten zakken om goed bij de bout te kunnen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.